Moderator: Redaktörer
MichaelG skrev:Jag har gjort ett medvetet onödigt prylköp. Jag hade en Sony blu-ray-spelare för CD, SACD, DVD och blu-ray, men det var litet opraktiskt eftersom den saknade display. Jag visste alltså aldrig vilket "spår" jag spelade. Då köpte jag en Reavon multispelare i stället. Jag fick egentligen inget annat än en liten display för 11 Tkr. Men jag är nöjd ändå.
avr7000 skrev:Herr Strmbrg har fått mig att göra ett "onödigt" prylköp en gång...
Det talades varmt om Chord M-scaler och Chord Dac så när tillfälle uppenbarade sig kunde jag inte låta bli att köpa en M-scaler och en Hugo TT2 DAC...
Jag får tillstå att de hade sina företräden och speciellt M-Scaler gjorde något med musiken. 98% bättre och 2% sämre...
Hur som helst besinnade jag mig och sålde båda utan att förlora några pengar (köpte dem beg.) då jag intalat mig att min vanliga DAC var nääääästan lika bra.
Stefan
FBK skrev:Jaså, du är en sådan där dunka dunka kille.....![]()
15-tummare i skuffen på Epa-traktorn liksom
Calleberg skrev:FBK skrev:Jaså, du är en sådan där dunka dunka kille.....![]()
Det beror på applikationen, man kan tex, bygga en pytteliten sluten låda på ca 30-40 liter netto (t,ex i form av en kub med yttermått 38X38x38) för att palla upp sånna där kattsandslådehögtalare med
FBK skrev:Calleberg skrev:FBK skrev:Jaså, du är en sådan där dunka dunka kille.....![]()
Det beror på applikationen, man kan tex, bygga en pytteliten sluten låda på ca 30-40 liter netto (t,ex i form av en kub med yttermått 38X38x38) för att palla upp sånna där kattsandslådehögtalare med
kattsandslådehögtalare he he he..... Och en sådan där i så liten låda lär behöva mer pryttlar *som kostar*
Calleberg skrev:FBK skrev:Calleberg skrev:
kattsandslådehögtalare he he he..... Och en sådan där i så liten låda lär behöva mer pryttlar *som kostar*
Nja 87dB vid en watt 8 Ohm, -3dB vid 40Hz -6dB vid 31Hz, så går nog att köra finfint "Au naturel"med tex två PA9 eller nån billig TPA 3255 historia...
Jag kan skruva ihop ett par och åka till hifikg så kan vi prova.
Nja 87dB vid en watt 8 Ohm, -3dB vid 40Hz -6dB vid 31Hz, så går nog att köra finfint "Au naturel"med tex två PA9 eller nån billig TPA 3255 historia...
FBK skrev:Calleberg skrev:FBK skrev:kattsandslådehögtalare he he he..... Och en sådan där i så liten låda lär behöva mer pryttlar *som kostar*
Jag sparar den här tråden i en mapp där viktiga saker ligger, om du förstår.![]()
Något borde gå få ihop någon dag, när den kommer får vi se.
Jag sparar den här tråden i en mapp där viktiga saker ligger, om du förstår.![]()
Låter bra. Om jag nu skulle råka skruva ihop ett par låddor vad är det för Bredd och Djup på kattsandslådorna?
FBK skrev:Calleberg skrev:FBK skrev:Jag sparar den här tråden i en mapp där viktiga saker ligger, om du förstår.![]()
Låter bra. Om jag nu skulle råka skruva ihop ett par låddor vad är det för Bredd och Djup på kattsandslådorna?
Vi får nog ta ett telefonsamtal... är du hemma i helgen ? så ringer jag då. Ska över till någon och mäta lite grand då jag inte har dem hemma och så vill jag veta måtten på Cris71 projekt.
Vi får nog ta ett telefonsamtal... är du hemma i helgen ? så ringer jag då. Ska över till någon och mäta lite grand då jag inte har dem hemma och så vill jag veta måtten på Cris71 projekt.
Jag svarar jämt i telefon, även i veckorna...
Imperial-Blomman skrev:
Ja har köpt på mej aldeles för mycket rör högtalar elamen.
Strmbrg skrev:Vad säger ni om en bättre begagnad strömtillsnyggargrunka?
Onödig, nödig eller nördig?
Den kan emellertid inte betraktas som onödig om man vill reta upp sina med- och motmänniskor.
Vilket i sin tur såklart kan vara jävligt onödigt att hålla på med.
[ Bild ] nedladdning by Lars Strömberg, on Flickr
Användare som besöker denna kategori: dewpo och 13 gäster