Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Nattlorden skrev:Och det lär inte bli någon bra lösning att ställa L4orna på något för att matcha höjden. Vilket av de två som är sämst kan jag inte gissa mig till.
Rekommendation - köp inte högre bänk!
mindcruncher skrev:Nattlorden skrev:Och det lär inte bli någon bra lösning att ställa L4orna på något för att matcha höjden. Vilket av de två som är sämst kan jag inte gissa mig till.
Rekommendation - köp inte högre bänk!
Kanske ursäkt till att skaffa 8:orna och en högre bänk
avr7000 skrev:Tänk på att Larsen 8 har extrabasarna spelandes inåt varvid du inte kan/bör ha en bänk/skåp med täta sidor nära inpå högtalarna...
mindcruncher skrev:avr7000 skrev:Tänk på att Larsen 8 har extrabasarna spelandes inåt varvid du inte kan/bör ha en bänk/skåp med täta sidor nära inpå högtalarna...
Du föregår mig för det är något jag också funderat på. Hur folk löser det och hur jag kommer behövalösa det om nu skulle bli aktuellt.
Vilket avstånd är rekommenderat såg inget direkt om detta i manualen när jag skummade igenom den?
avr7000 skrev:Man köper Larsen 9 i stället där basarna pekar utåt åt andra hållet
mindcruncher skrev:avr7000 skrev:Man köper Larsen 9 i stället där basarna pekar utåt åt andra hållet
Till de prisnivåerna kommer jag aldrig komma upp till
mindcruncher skrev:avr7000 skrev:Tänk på att Larsen 8 har extrabasarna spelandes inåt varvid du inte kan/bör ha en bänk/skåp med täta sidor nära inpå högtalarna...
Du föregår mig för det är något jag också funderat på. Hur folk löser det och hur jag kommer behövalösa det om nu skulle bli aktuellt.
Vilket avstånd är rekommenderat såg inget direkt om detta i manualen när jag skummade igenom den?
avr7000 skrev:Hur mycket skulle du behöva höja L4.3 för att komma rimligt mycket över den nya bänken?
Kalejdokom skrev:Ingen har kommenterat något om lämplig höjd för TV. Detta har diskuterats flitigt i äldre forumtrådar och jag vill bara i all välmening "varna" för att placera TV:n för högt. Optimal placering är ofta lägre än man tror. Om jag tolkar det rätt planerar du för en bänk som blir 70 cm inkl ben. Sedan antar jag att TV:n inte står dikt an bänken utan också har något stativ eller kanske väggmonterad med lite luft mellan TV och bänk - alltså runt 80 cm till underkant TV. Innan du går för långt med denna placering vill jag rekommendera att du testar och flyttar upp TV:n till denna höjd innan du ändrar något.
Själv har jag TV-bänk med 45 cm höjd plus lågt stativ och jag skulle inte vilja ha TV:n högre. Det blir helt enkelt obekvämt med den betraktningsvinkeln.
Någon har hävdat att med fötterna på soffbordet ska tårna precis skymma nedre ramen på TV:n.
Edit: L4.3 är ju i praktiken en vägg-högtalare på golv. Jag skulle därför föreslå att du helt enkelt hänger dom på väggen (t.ex. på ett par konsoler) om du behöver höja upp dem. Då blir det också enkelt att komma åt med dammsugaren under. Smutt lösning!
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster