Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
jonasz skrev:Första gången jag ser spehgelvända filter tror jag, måste ju förbättra kanalseparationen eller nåt!
RogerGustavsson skrev:Med tanke allt mekande med dessa högtalare kan det väl vara idé att ha filtren utanför högtalarna.
oa51 skrev:Som tutankhamuns grav.....
avr7000 skrev:RogerGustavsson skrev:Med tanke allt mekande med dessa högtalare kan det väl vara idé att ha filtren utanför högtalarna.
Just detta par har en ägare som vill att vi möjligtvis filar lite till men att lådorna sedan "försluts" och avnjutes i lugn och ro...
Kermit116 skrev:avr7000 skrev:RogerGustavsson skrev:Med tanke allt mekande med dessa högtalare kan det väl vara idé att ha filtren utanför högtalarna.
Just detta par har en ägare som vill att vi möjligtvis filar lite till men att lådorna sedan "försluts" och avnjutes i lugn och ro...
Om jag förstått ägaren rätt så avses med "filar lite till" filtret och inte lådorna.
(Sägs att Stigs ande kan framkalla åska som slår ner i kåken om man filar i lådorna.)
Kermit116 skrev:avr7000 skrev:RogerGustavsson skrev:Med tanke allt mekande med dessa högtalare kan det väl vara idé att ha filtren utanför högtalarna.
Om jag förstått ägaren rätt så avses med "filar lite till" filtret och inte lådorna.
(Sägs att Stigs ande kan framkalla åska som slår ner i kåken om man filar i lådorna.)
avr7000 skrev:En kompis (som var med och konstruerade OA51.N) har beställt bliesma 25 Beryllium så vi kommer senare när de kommer kunna få en uppfattning om hur den låter i jämföelse med annat.
FBK skrev:RogerGustavsson skrev:juanth skrev:Edit: SB26CDC heter de och är keramikelement annars snarlika SB26ADC. Samt Purifi långslagig 6.5 bas. Allt sittandes i OA51 och drivs med Nad 208 och Minidsp flex eight som försteg/Dac
Nu på söndag dropin: kl 14-16, slut 17.00.
Pm för adress.
Får vi några intryck från sammankomsten?
Hörde "ryktet" att det lät "okej"....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
avr7000 skrev:Nu för tiden fräser man i lådorna...
Att med min fräsmall öppna upp hålet för bliesma diskanten är en så liten åtgärd (2-3 mm på radien) att man måste vara Carlssonproffs med skjutmått för att se/hitta det.
Det orsakar inte heller några problem om man skulle stoppa i orginaldiskant eller annan OA51 variant på diskant efteråt.
RogerGustavsson skrev:avr7000 skrev:Nu för tiden fräser man i lådorna...
Att med min fräsmall öppna upp hålet för bliesma diskanten är en så liten åtgärd (2-3 mm på radien) att man måste vara Carlssonproffs med skjutmått för att se/hitta det.
Det orsakar inte heller några problem om man skulle stoppa i orginaldiskant eller annan OA51 variant på diskant efteråt.
Så tiden med hålmodifiering med motorsåg är förbi?
FBK skrev:Jag skulle vilja se den som vågar lägga upp en bild på en motorsåg i en Carlsson låda idag........![]()
Nu får man ju inte ens stoppa Blisma i dem enligt en del.....
pLudio skrev:FBK skrev:Jag skulle vilja se den som vågar lägga upp en bild på en motorsåg i en Carlsson låda idag........![]()
Jag tror du blandar ihop BlieSMa med Biltema.
pLudio skrev:FBK skrev:Jag skulle vilja se den som vågar lägga upp en bild på en motorsåg i en Carlsson låda idag........![]()
FBK skrev:pLudio skrev:FBK skrev:Jag skulle vilja se den som vågar lägga upp en bild på en motorsåg i en Carlsson låda idag........![]()
FBK skrev:FBK skrev:pLudio skrev:Jag tror du blandar ihop BlieSMa med Biltema.
Oj, ett stavfel ja det var viktigt att påpeka. Jag hade fått för mig att den hette Blisma.
pLudio skrev:FBK skrev:FBK skrev:
Oj, ett stavfel ja det var viktigt att påpeka. Jag hade fått för mig att den hette Blisma.
Jag noterade inte ditt stavfel förrän du påpekade det.
FBK skrev:pLudio skrev:FBK skrev:Oj, ett stavfel ja det var viktigt att påpeka. Jag hade fått för mig att den hette Blisma.
Jag noterade inte ditt stavfel förrän du påpekade det.
Okej, så kan det också vara.Hoppas att få höra något bygge med den där diskanten.
Chris71 skrev:FBK skrev:pLudio skrev:Jag noterade inte ditt stavfel förrän du påpekade det.
Okej, så kan det också vara.Hoppas att få höra något bygge med den där diskanten.
Jag tror bestämt det kan finnas ett par i någon form av utveckling på ett ställe som är bekant för dig, skall dock skruvas fast nån skruv eller 2 så skall det nog gå att spela
avr7000 skrev:Någon frågade om komponenter i filter på dessa högtalare som nu är hos Johan...
Det är foliespole till basen och en "fin-konding" till diskanten
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster