https://ifi-audio.com/products/neo-stream/
Jag är lite sugen på att köpa en och testa.
Någon som har den och har lite åsikter/jämförelser med annat?
Stefan
Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:[ Bild ]
[ Bild ]
https://ifi-audio.com/products/neo-stream/
Jag är lite sugen på att köpa en och testa.
Någon som har den och har lite åsikter/jämförelser med annat?
Stefan
avr7000 skrev:Tror inte det finns någon knapp eller fjärr.... man kör den från app
nopalfda skrev:Mitt försteg/streamer har både fysiska knappar och fjärrkontroll vilka jag aldrig använder.
Jag använder mobilen alt. surfplattan alt. laptopen, beroende på vilken jag har närmast tillhands.
avr7000 skrev:Då har jag beställt en.
Gjorde en deal med Lennart på Hifi-punkten att den får stå för demo ett par veckor där när den kommit mot lite rabatt...
Jag säger till i tråden när den kommit så kan man om man har tillfälle åka dit och provlyssna den i jämförelse med annat de har i streamingväg.
Stefan
hifikg skrev:Följer, men har funderingar på något som liknar den här om jag skulle sluta streama använda datorn för streaming.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/blu-ray-mediaspelare/natverksspelare/332680-primare-np5-prisma-mk2/?gclid=EAIaIQobChMInrfCwPb5_AIVQpnVCh3hBASeEAQYASABEgKbrPD_BwE en, tror jag, kompetent streamer utan DAC. I den rubricerade maskinen finns även en DAC o jag har ingen tanke på att byta bort min, så varför betala för en till? Även om den är förbikopplingsbar. Synpunkter?
avr7000 skrev:Beställde en kabel för att testa balanserad utg. 4.4 mm (5 ring) till 2 XLR
'BP' Bit-Perfect: no digital filtering, no pre or post ringing
pLudio skrev:avr7000 skrev:Beställde en kabel för att testa balanserad utg. 4.4 mm (5 ring) till 2 XLR
TRRRS på bilderna.'BP' Bit-Perfect: no digital filtering, no pre or post ringing
Ingen rekonstruktion heller.
avr7000 skrev:Jag kommer inte heller att använda DAC i Ifi streamer (tror jag innan jag testat) då jag har en väldans bra DAC i Michi P5.
Grejen är att streamers utan DAC är ovanliga och om man bara tittar på streamers utan DAC begränsar man sig i onödan (till dyra streamers och ett litet fåtal billigare som är konstruerade på detta sätt).
Jag kör idag med en Node 130 med den dyrare Fidelity Audio utbytesnätdelen och detta på batteri.
Kör USB digitalt ut och använder således inte inbyggd DAC,
Har valt denna lösning då den presterar långt över sin kostnad.
Stefan
avr7000 skrev:Min Neo Stream lär skall komma till Trollhättan i början av veckan...
Vill man lyssna på den o jämföra är man välkommen de närmaste två veckorna till HiFi-punkten i Trollhättan.
Stefan
mindcruncher skrev:avr7000 skrev:Min Neo Stream lär skall komma till Trollhättan i början av veckan...
Vill man lyssna på den o jämföra är man välkommen de närmaste två veckorna till HiFi-punkten i Trollhättan.
Stefan
Verkar lite läskigt att låta andra besudla den innan man själv provar.
mindcruncher skrev:avr7000 skrev:Min Neo Stream lär skall komma till Trollhättan i början av veckan...
Stefan
Verkar lite läskigt att låta andra besudla den innan man själv provar.
avr7000 skrev:Mest prisvärt kan i o f s vara Chromecast Audio driven av Powerbank och optiskt ut till en bra DAC....
juanth skrev:avr7000 skrev:Mest prisvärt kan i o f s vara Chromecast Audio driven av Powerbank och optiskt ut till en bra DAC....
Har du testat Chromecast (powerbank) -> Michi?
petersteindl skrev:pLudio skrev:'BP' Bit-Perfect: no digital filtering, no pre or post ringing
Ingen rekonstruktion heller.
Behövs det? Jag bara undrar.
avr7000 skrev:juanth skrev:avr7000 skrev:Mest prisvärt kan i o f s vara Chromecast Audio driven av Powerbank och optiskt ut till en bra DAC....
Har du testat Chromecast (powerbank) -> Michi?
Japp....
Chromecast Audio på Powerbank batteri, optiskt till Michi's DAC.
Låter faktiskt riktigt bra! Lite platt ljudbild jämfört med bättre streamer men det är ju i sammanhanget nästan en "gratis-lösning".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster