Moderator: Redaktörer
Lassej skrev:Tack för infon! Detta kände jag inte till. Amanda gillade jag så hon är efterlängtad.
hifikg skrev:Tyvärr... köp inte skivan/fonogrammet. Streama hellre. Ljudkvaliteten håller inteöverväger att reklamera till Qobuz bara för att se hur de hanterar en sådan reklamation.
pLudio skrev:Jag tror inte du kan reklamera dålig musik (vänd dig till skivbolaget). Det finns en spelknapp så du kan provlyssna innan du köper. Det låter sannerligen fruktansvärt.
paa skrev:Märkligt hur musiken kan beröra, med gåshud över hela ryggen, trots att ljudkvaliten är så usel!
hifikg skrev:Qobuz ska reklamera fonogrammet till skivbolaget och ger mig ett valfritt fonogram i kompensation. Får duga. Hoppas jag får veta vilken respons de får från producenten. Kvinnan jag kommunicerade med kommenterar inte hur hon upplever ljudet. Synd. Nu ska jag hitta något riktigt spännande.
pLudio skrev:hifikg skrev:Tyvärr... köp inte skivan/fonogrammet. Streama hellre. Ljudkvaliteten håller inteöverväger att reklamera till Qobuz bara för att se hur de hanterar en sådan reklamation.
As the artist intended... eller vad de brukar säga när konserterna låter dåligt på Kompisvallen.[ Spotify ][ SWP ]
Belker skrev:Är det verkligen rimligt att rättshaverera mot Qobuz? Du få ju provlyssna hur mycket du vill innan köp. Qobuz är en positiv kraft i sammanhanget och förtjänar inte att deras resurser tvingas spenderas på trams. Skriv till skivbolag och artister istället!
pLudio skrev:Det finns en spelknapp så du kan provlyssna innan du köper.
hifikg skrev:Jo jag kan provlyssna via andra än Qobuz, men det här albumet hade jag verkligen sett fram emot och hade kunnat fördra en "normalt" dålig ljudkvalitet och slog till direkt.
pLudio skrev:pLudio skrev:Det finns en spelknapp så du kan provlyssna innan du köper.hifikg skrev:Jo jag kan provlyssna via andra än Qobuz, men det här albumet hade jag verkligen sett fram emot och hade kunnat fördra en "normalt" dålig ljudkvalitet och slog till direkt.
Belker skrev:Är det verkligen rimligt att rättshaverera mot Qobuz? Du få ju provlyssna hur mycket du vill innan köp. Qobuz är en positiv kraft i sammanhanget och förtjänar inte att deras resurser tvingas spenderas på trams. Skriv till skivbolag och artister istället!
hifikg skrev:Jag har handlat fonogram av Qobuz sedan långt innan man fick handla från Sverige. Där heter jag Tysk-KG för att inte väcka några misstankar
HenrikTornquist skrev:Belker skrev:Är det verkligen rimligt att rättshaverera mot Qobuz? Du få ju provlyssna hur mycket du vill innan köp. Qobuz är en positiv kraft i sammanhanget och förtjänar inte att deras resurser tvingas spenderas på trams. Skriv till skivbolag och artister istället!
Rättshaverera? Trams? All heder till den som klagar på att köpt vara inte håller måttet, jag gör det själv när det är befogat.
I det här fallet verkar det vara synnerligen befogat.
Belker skrev:HenrikTornquist skrev:Belker skrev:Är det verkligen rimligt att rättshaverera mot Qobuz? Du få ju provlyssna hur mycket du vill innan köp. Qobuz är en positiv kraft i sammanhanget och förtjänar inte att deras resurser tvingas spenderas på trams. Skriv till skivbolag och artister istället!
Rättshaverera? Trams? All heder till den som klagar på att köpt vara inte håller måttet, jag gör det själv när det är befogat.
Klaga på undermåliga varor kan man göra. Man får också ångra sitt internernetköp. Klaga på Qobuz i det här fallet är ju bara löjligt.
Belker skrev:HenrikTornquist skrev:Belker skrev:Är det verkligen rimligt att rättshaverera mot Qobuz? Du få ju provlyssna hur mycket du vill innan köp. Qobuz är en positiv kraft i sammanhanget och förtjänar inte att deras resurser tvingas spenderas på trams. Skriv till skivbolag och artister istället!
Klaga på undermåliga varor kan man göra. Man får också ångra sitt internernetköp. Klaga på Qobuz i det här fallet är ju bara löjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster