DVD-ai skrev:Detta är en skillnad som jag är långt från ensam om att störa mig på, den är tydligt hörbar.
Jag ger mig…ville bara förtydliga att du inte alltid är den bästa referensen, då du ofta är lite för bra

Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Detta är en skillnad som jag är långt från ensam om att störa mig på, den är tydligt hörbar.
juanth skrev:DVD-ai skrev:Detta är en skillnad som jag är långt från ensam om att störa mig på, den är tydligt hörbar.
Jag ger mig…ville bara förtydliga att du inte alltid är den bästa referensen, då du ofta är lite för bra![]()
juanth skrev:DVD-ai skrev:Detta är en skillnad som jag är långt från ensam om att störa mig på, den är tydligt hörbar.
Jag ger mig…ville bara förtydliga att du inte alltid är den bästa referensen, då du ofta är lite för bra![]()
Zappa skrev:juanth skrev:DVD-ai skrev:Detta är en skillnad som jag är långt från ensam om att störa mig på, den är tydligt hörbar.
För några veckor sedan mätte jag med och utan skyddet till basen, mätningarna har jag nog inte kvar tyvärr. Tydligaste skillnaden syns mellan 2,1 och 3,2 kHz, där är nivån drygt 0,5 dB högre med skydd. Mellan 4,5 och 5,7 kHz är nivån något lägre, nästan 0,5 dB. Diskantskyddet påverkar mer enligt Öhman.
DVD-ai skrev:Zappa skrev:juanth skrev:
För några veckor sedan mätte jag med och utan skyddet till basen, mätningarna har jag nog inte kvar tyvärr. Tydligaste skillnaden syns mellan 2,1 och 3,2 kHz, där är nivån drygt 0,5 dB högre med skydd. Mellan 4,5 och 5,7 kHz är nivån något lägre, nästan 0,5 dB. Diskantskyddet påverkar mer enligt Öhman.
Jag har inte mätt, men tydlig skillnad i att högtalarna upplevs mer "på" och samtidigt sakna lite naturlig balans i övre röst registret.
Jag kan främst tala för hur det upplevs på 5-topparna, men upplevde liknande påverkan hos en kompis på hans i16s
Diskant skydden påverkar klart mer, i samtliga fall jag har hört dom.
DVD-ai skrev:Jodå, han har varit på besök redan
Men innan SA kom in i systemet dock !
music4ever skrev:sportbilsentusiasten skrev:music4ever skrev:Jag har bara beställt i64s
Bara...![]()
Kul för dig med! Kommer du skriva om det så man kan följa?
Ingvar och Komorok kommer och hälsar på nästa helg och tar då med dom + en i32s som center.
sportbilsentusiasten skrev:music4ever skrev:sportbilsentusiasten skrev:Bara...![]()
Kul för dig med! Kommer du skriva om det så man kan följa?
Ingvar och Komorok kommer och hälsar på nästa helg och tar då med dom + en i32s som center.
Kul, hälsa från mig!
David_A skrev:Som före detta ägare av i56 och i64s så skulle jag nog vilja säga att både D-option och säkringar är kanon
oa51 skrev:Skaffar du en ”Fralla” kommer den aldrig att komma upp i nivå med diskanterna…. Annat med en smidig katt!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster