Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vore trevligt om vi kunde samlas över en faktiskt-öl i baren på Sheraton.
hifikg skrev:Jag tror att det är lika mycket snack o däcksparkande från den som köper en billig rigg till den som investerar sexsiffrigt, så ska man driva butik med hyror o löner etc så är det nog lönsammast att satsa på den delen av kunderna. Kryddar man med dyrkablar och guldfärgade säkringar, med enorma marginaler, kanske man klarar en säsong till. Samtidigt så kan andra se fram mot ett bättre utbud av begagnat. Ser många apparater som en gång i tiden var "oöverkomliga" till riktigt rimliga priser, det är väl positivt? Några få objekt är "värdesäkrade" åtminstone efter att de fallit från höga nypriser.
Strmbrg skrev:Om vi talar om rationalitet och slika aspekter på saker och ting:
En klocka i mobilen visar tiden. En klocka för femti papp visar tiden. Några går igång på det senare. Andra tycker att det senare är galet.
Några går igång på extremt noggranna kvartsur som felar mindre än fem sekunder per år.
Andra förkastar det och framhåller fjärrstyrd ackuratess som en mycket smartare metod för tidsprecision.
Ytterligare andra ser inte syftet med att kunna veta mer än på minuten när, vad klockan är.
En enkel musikanläggning spelar upp Beethovens fjärde symfoni. En anläggning för femti eller trehundra papp spelar upp Beethovens fjärde symfoni.
Några går igång på det senare. Andra tycker att det senare är galet.
Några kräver en viss verifierad prestandanivå för lyssningsupplevelsen, andra inte.
Några förlöjligar det som de själva inte ser någon mening i, eller som de menar är rent dumt.
Andra tar då illa upp, eller kan åtminstone inte låta bli att reagera.
Gaggandet får hela tiden näring, utan att någon överhuvudtaget vare sig kommer någonvart, eller har någon som helst vinning i att få andra att ändra sitt tänkesätt till sitt eget. Vilket dessutom aldrig sker. Åtminstone inte via ett erkännande.
Är det svårare än så alltsammans?
Strmbrg skrev:Ser att mässan pågår nu i helgen.
Då får jag glädja er med att ni slipper träffa på mig även denna gång.
paa skrev:Jag försyår inte vad du menade med det inlägget....
Strmbrg skrev:paa skrev:Jag försyår inte vad du menade med det inlägget....
Åfan!
Jag får väl säga som en del andra brukar säga:
Jag menar precis det som där står.
hifi_nirvana skrev:Ni får läsa herr Strmbrgs inlägg som en filosofisk krönika. Även om herr Strmbrg nu älskar att berätta hur mycket han har betalat för alla sina saker i nästan varje inlägg. Så får ni bortse från det när ni läser inläggen. Lite skryt har ingen dött av att läsa.
hifi_nirvana skrev:Ni får läsa herr Strmbrgs inlägg som en filosofisk krönika. Även om herr Strmbrg nu älskar att berätta hur mycket han har betalat för alla sina saker i nästan varje inlägg. Så får ni bortse från det när ni läser inläggen. Lite skryt har ingen dött av att läsa.
FBK skrev:hifi_nirvana skrev:Ni får läsa herr Strmbrgs inlägg som en filosofisk krönika. Även om herr Strmbrg nu älskar att berätta hur mycket han har betalat för alla sina saker i nästan varje inlägg. Så får ni bortse från det när ni läser inläggen. Lite skryt har ingen dött av att läsa.
Hmm, det kanske är så. Men jag tycker ändå inte om en del av orden. Lite ödmjukhet är bra även om inte alla inser det.
Strmbrg skrev:paa skrev:Jag försyår inte vad du menade med det inlägget....
Åfan!
paa skrev:Strmbrg skrev:paa skrev:Jag försyår inte vad du menade med det inlägget....
Åfan!
Jag tänkte först att du menade att vi skulle sjunga "we shall overcome" men sen skriver du de nya inläggen om däckssparkare osv. Det blir förvirrat.
Strmbrg skrev:[...]
Paprikan kostade 89 kronor kilot på Willys igår. Det gick bort, inte för att vi inte har råd, utan för att vi inte vill betala det priset.
Just paprika har en ganska låg specifik vikt, för övrigt...
Strmbrg skrev:"Snikmodell" utan glasbaksida, men försedd med alligatorrem i knas-orange.
Strmbrg skrev:"Snikmodell" utan glasbaksida, men försedd med alligatorrem i knas-orange.
paa skrev:Strmbrg skrev:"Snikmodell" utan glasbaksida, men försedd med alligatorrem i knas-orange.
Ser ut som den drabbats av tennpest eller vitmögel på urtavlan.
Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Strmbrg skrev:Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Vad är det där?
Chris71 skrev:Strmbrg skrev:Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Vad är det där?
Vet inte men skulle gissa att strömmen renas via magi sen kan man nog plocka ut ett par kablar till sina apparater om man har kablar och kabel torn så att det räcker.
Chris71 skrev:Strmbrg skrev:Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Vad är det där?
Vet inte men skulle gissa att strömmen renas via magi sen kan man nog plocka ut ett par kablar till sina apparater om man har kablar och kabel torn så att det räcker.
Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 31 gäster