jansch skrev:Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Usch!
Nackhåren reser sig när jag ser sådan skit. Var trollfe'n där och välsignade produkten?

Moderator: Redaktörer
jansch skrev:Chris71 skrev:FBK, jag hittade en centraldammsugare i din smak hos Svalander.
Usch!
Nackhåren reser sig när jag ser sådan skit. Var trollfe'n där och välsignade produkten?
paa skrev:JBL-burkarna verkade ha potential när det gäller torr bas och separering av olika ljud i mixen, men resonanserna i rummet var extremt störande, speciellt på instrument som spelar längre toner och klanger. Snabba toner och förlopp hann inte bygga upp rummets drone-effekt så farligt mycket och imponerade desto mer. Tråkigt att det blev så här!
paa skrev:JBL-burkarna verkade ha potential när det gäller torr bas och separering av olika ljud i mixen, men resonanserna i rummet var extremt störande, speciellt på instrument som spelar längre toner och klanger. Snabba toner och förlopp hann inte bygga upp rummets drone-effekt så farligt mycket och imponerade desto mer. Tråkigt att det blev så här!
radelius skrev:Dynaudio stod för upplevelsen detta år. Deras Focus 50 är en riktigt bra produkt och med tanke på att det inkluderar förstärkare streamer etc inte oskäligt dyrt
juanth skrev:radelius skrev:Dynaudio stod för upplevelsen detta år. Deras Focus 50 är en riktigt bra produkt och med tanke på att det inkluderar förstärkare streamer etc inte oskäligt dyrt
Du fick också en t-shirt av dem va?![]()
![]()
De spelade väldigt fint. (Lite hjälp av Dirac) Smart allt-i-ett-koncept till bra pris. (Som då tyvärr gör att jakten på ett system tar slut men frun blir nog glad att slippa alla apparater)
Proffsig presentation och de verkar vara ett företag som tar sig an framtiden med att planera smart. 280 anställda. Inte illa.
Jag ställde frågan om de hyrde ut sitt fina testrum till andra. Det gjorde de icke!
juanth skrev:
Klipsch utklassade JBL
LTS hade konstlastuppvisning
petersteindl skrev:juanth skrev:
Klipsch utklassade JBL
Det är väl inget nytt att LTS-medlemmarna har en massa konstiga laster.
juanth skrev:
Klipsch utklassade JBL
hifikg skrev:juanth skrev:
Klipsch utklassade JBL
Hälsade på folk i LTS-montern men missade ändå konstlastuppvisningen, dåligt skyltad?
Håller inte med om att Klipsch utklassade JBL, men JBL-demon var ganska dålig (mycket korta snuttar), så man fick extrapolera en del själv.
hifikg skrev:Bäst på Sheraton var Klipsch och JBL, men de tog nog i lite väl mycket emellanåt. Grannarna har nog synpunkter.
hifikg skrev:Hälsade på folk i LTS-montern men missade ändå konstlastuppvisningen, dåligt skyltad?
shifts skrev:hifikg skrev:Hälsade på folk i LTS-montern men missade ändå konstlastuppvisningen, dåligt skyltad?
Inte direkt. Mät-sektionen stod mittemot bordet med MoLT.
Morello skrev:hifikg skrev:Bäst på Sheraton var Klipsch och JBL, men de tog nog i lite väl mycket emellanåt. Grannarna har nog synpunkter.
JBL bjöd på en oerhört fläskig klang.
Morello skrev:För mycket nivå upp till par hundra hertz.
dewpo skrev::? Är Klipsch Jubiless gjorda för hörn placering likt denna bild eller ska de stå fritt?
[ Bild ]
HerrD skrev:Besökte mässan idag med en kompis. Totala intrycket är att det var mindre än tidigare, färre och äldre besökare samt utställare. Men även att det ljud som presterades i rummen var klart sämre än vad jag hört tidigare.
Störst besvikelse: JBL. Fladdereko och avsaknad av djupbas. Obehagligt och bristfälligt över lag.
Störst överraskning: Svenska högtalarna (se bild) i äldre stil som spelade med dCS. Lät bra utan större fel och var heller inte overkligt dyra. Kul!
Trevligast: Samtala med LTS och bli medlem
Overkligast: Klipsch, vem vill ha högtalare som ger sångare en 3m bred mun?
Det blev även en sväng till Audio Concept där några svarta skapelser spelade och lät bra. Ingen ytterligare info.
Perfect Sense fick också ett besök där högtalare i aluminium spelade, lät fint utom toppen som blev jobbig samt en avsaknad av botten.
Kändes mest som dödsryckningar i en branch som inte kan leverera. Allt blir galet dyrt och för dåligt tyvärr, med undantag för vissa ljusglimtar.
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 48 gäster