Jag vill ha en lika bra, även om jag inte tänkte hänga med i 50 år till, själv. Var köper man sådana?
PS. Jag erkänner att det jag klippte inte var tångens primära användningsområde...
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:På loppis för fem spänn. Verktyg är grymt undervärderade på sådana ställen.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:På loppis för fem spänn. Verktyg är grymt undervärderade på sådana ställen.
Oj! Det hade jag inte ens tänkt på! Även hyggligt fina verktyg?
Calleberg skrev:Köp en lite större avbitare att klippa spik med..![]()
peterh skrev:Lite hädiskt kastar jag in : Biltema
De har åtskilliga och de flesta verkar bättre än sitt rykte.
Morello skrev:Jag köper bara Knipex numer; mkt hög standard!
Bill50x skrev:Per - det handlar inte bara om hur länge de (och du) håller utan hur de fungerar när man arbetar med dem. Dåliga verktyg är frustrerande att arbeta med och ger många gånger ett sämre resultat.
Knipex eller Bahco.
oa51 skrev:Knipex eller Bahco.
Knipex tycker jag är jättebra, Bahco var det förr, men har de senaste åren blivit ett riktigt "skitmärke" enligt min mening.
ChristianAndersson skrev:Erem?
VintageHiFi skrev:oa51 skrev:Knipex eller Bahco.
Knipex tycker jag är jättebra, Bahco var det förr, men har de senaste åren blivit ett riktigt "skitmärke" enligt min mening.
Min erfarenhet av Bahco är att det finns både bra & dåligt.
Det man hittar på t.ex Jula är mest skit tyvärr.
Knipex gör fina tänger.
PerStromgren skrev:Min trotjänare till tång har just klippt sitt sista komponentben! Ska de inte hålla mer än 50 år?![]()
Jag vill ha en lika bra, även om jag inte tänkte hänga med i 50 år till, själv. Var köper man sådana?
PS. Jag erkänner att det jag klippte inte var tångens primära användningsområde...
oa51 skrev:Knipex eller Bahco.
Helmut skrev:oa51 skrev:Knipex eller Bahco.
Var på studiebesök hos Bahco i Enköping och vi kom in på verktyg och sågblad vi fick veta att det var ett lågprisland som tagit över en stor del av tillverkningen.
hifikg skrev:På loppisarna hittar man "original" Bacho-verktyg. De går inte av för lite kartongklipp
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster