Moderator: Redaktörer
Tux skrev:musikdisk ett missöde
Zzombie skrev:Tux skrev:musikdisk ett missöde
Säkerhetskopiera, 3-2-1
Zzombie skrev:Det tog mig över 14 dagar att rippa alla cd. Tänker inte göra om det.
ottovonkopp skrev:Å allt taggande.
Bill50x skrev:ottovonkopp skrev:Å allt taggande.
Yepp. Har, till och från, hållt på i några månader och har klarat av halva L. Därutöver har jag samlingsalbum (rysning) och klassiskt (dubbelrysning). Jag slänger väldigt mycket musik, sådant som jag förmodligen aldrig kommer lyssna på. Vissa artister har jag haft precis allt jag kommit åt men nu sparar jag bara det väsentliga och länkar till Tidal/Spotify för det övriga. Skulle detta försvinna, må så vara för jag hade aldrig spelat albumen ändå.
Men mycket pyssel är det...
/ B
I finally released Logitech Media Server 8.3.0. It's mostly a maintenance release without any major new features. Oh, hold on... unless you're a Mac user! Apple provided a good reason to get LMS 8.3.0 out: macOS 13 Ventura removed the Perl version we've relied on for about a decade. So, the new feature is:
Support for macOS 13 (native Apple Silicon as well as Intel)
But there are a ton of changes, smaller or bigger. Many of which have been contributed by you guys out there. Thanks a lot!
A few noteworthy changes:
Updated French, British English, Czech, and Dutch translations.
Improved indexing performance for the Fulltext Search of large playlists (thousands of tracks).
Improved security for the MySqueezebox.com integration.
Improved JavaScript support for the Settings pages in the Classic/Light skin (and thus Material).
More robust https streaming for some very long (but finite) streams and larger files (hires).
...and so much more you can find in the Changelog
While I was adding support for Apple's latest CPU I decided to also remove some legacy: PowerPC, Sparc, i386 (Mac), and really old Perl versions are no longer part of the builds.
And another note: There might be changes coming to MySqueezebox.com which will require LMS 8.3 or later. It's time to update.
Free the Music!
Mirage skrev:Uppdatering av LMS till 8.3.0 släppt: https://forums.slimdevices.com/showthre ... 0-released
Jag har gjort båda uppdateringarna och det verkar funka som det ska.
Bill50x skrev:Mirage skrev:Uppdatering av LMS till 8.3.0 släppt: https://forums.slimdevices.com/showthre ... 0-released
Jag har gjort båda uppdateringarna och det verkar funka som det ska.
Det är ju fantastiskt att det fortfarande kommer uppdateringar efter att produkterna slutat tillverkas för typ 15 år sedan. Jag har fortfarande en Touch och en Classic i bruk och de funkar hur bra som helst. Serverprogramvaran är bättre än någonsin.
/ B
Mirage skrev:Roon är säkert bra, men när LMS funkar så bra (och är gratis) så ser jag ingen anledning att lägga pengar på något annat.
avr7000 skrev:Orkar inte läsa allt i tråden.....
Finns det någon möjlighet att få squeezebox att funka med tidal connect eller Spotify connect...?
Stefan
Finns det någon möjlighet att få squeezebox att funka med tidal connect eller Spotify connect...?
Stefan
mn12 skrev:Jag har inte haft igång squeezebox sen det slutade fungera på Synology. Men jag saknade min Squeezebox Radio i köket så nu är jag igång igen.
Det verkar ha hänt en del på utvecklingsfronten. Är det någon här som kör ”Community firmware”?
Stefan
Mirage skrev:mn12 skrev:Jag har inte haft igång squeezebox sen det slutade fungera på Synology. Men jag saknade min Squeezebox Radio i köket så nu är jag igång igen.
Det verkar ha hänt en del på utvecklingsfronten. Är det någon här som kör ”Community firmware”?
Jag kör den på både Radio och Touch, inga konstigheter. Kommer nån uppdatering ibland. Har för mig att det tog en stund innan uppdateringarna blev tillgängliga efter att man installerat pluginet i LMS.
LeifB skrev:Fungerar Squeezebox fortfarande?
Min är merpackad någonstans.
Kanske jag ska leta upp den.
VintageHiFi skrev:LeifB skrev:Fungerar Squeezebox fortfarande?
Min är merpackad någonstans.
Kanske jag ska leta upp den.
Jo dom fungerar alldeles utmärk det kommer med jämna mellanrum uppdateringar till LMS.
mn12 skrev:Mirage skrev:mn12 skrev:Jag har inte haft igång squeezebox sen det slutade fungera på Synology. Men jag saknade min Squeezebox Radio i köket så nu är jag igång igen.
Jag kör den på både Radio och Touch, inga konstigheter. Kommer nån uppdatering ibland. Har för mig att det tog en stund innan uppdateringarna blev tillgängliga efter att man installerat pluginet i LMS.
Nu har jag fått tummen ur och testat. Innan uppdateringen stannade uppspelningar på radion då och då men det verkar vara löst i och med uppgraderingen (hoppas jag, svårt att säga med problem som kommer ibland).
Användare som besöker denna kategori: sammel och 33 gäster