Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Jag och fru S har börjat se oss om efter en ny bostad, troligen en lägenhet. I den lär nog inte våra Quad 2912 komma till sin rätt; det är svårt att hitta lägenheter med stora vardagsrum här i stan. Alltså behöver vi ett par nya högtalare. Det är nog inte dags precis just den här veckan, men det är bäst att börja!
Alltså: var hittar jag ett par högtalare som låter lika rent som Quad 2912, men är konventionellt byggda och inte behöver stå 2 m från väggen bakom? Musiken vi lyssnar på kräver vare sig mer (eller lägre) lågbas eller starkare ljudstyrka än Quad 2912. Pris är om inte ointressant, så åtminstone inte en uppenbart begränsande faktor, vare sig uppåt eller nedåt. Självbygge är uteslutet.
paa skrev:En liten undran bara, har du hört pi60?
Morello skrev:Per, du är pensionär och snart befriad från trädgårdsarbetet - varför inte bygga ett par Räv-L?
eljulio skrev:Ett par ägg med stöd av en eller två kompetenta subbar kan jag rekommendera... Men jag är ju part i målet. Det förutsätter dock att du kan placera dem på sidoväggarna för bästa återgivning.
eljulio skrev:Ett par ägg med stöd av en eller två kompetenta subbar kan jag rekommendera... Men jag är ju part i målet. Det förutsätter dock att du kan placera dem på sidoväggarna för bästa återgivning.
PerStromgren skrev:
Nej, men jag jag har stort förtroende för konstruktören!
Finns de att köpa?
PerStromgren skrev:paa skrev:En liten undran bara, har du hört pi60?
Ja, men bara helt kort. Men de finns inte annat än byggsats eller beggade, väl?
Morgan skrev:
Finns de inte att köpa ens för rätt summa pengar? Du kan ju alltid bygga dig ett par nya på någon månad. (Nu tänker jag nog mer på 'Die Referenz' än den gamla versionen)
eljulio skrev:Morello! Det luktar byggtråd!!!
Maarten skrev:Köpetips: Revel F206, F208, F226 etc lär vara betydligt mindre lågdistorderande (ca 2-5 ggr lägre distorsion 200-20000 Hz @2,83V) än de föregående förslagen.
RogerGustavsson skrev:Per, ni har väl en flygel som också ska på plats? Går det i lägenhet? Det kanske går att plocka fram Quad:arna när det ska spisas fonogram och annars ha dem ställda mot vägg?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster