Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Mot bakgrund av dagens elpriser verkar det dumt; den har väl en nätströmbrytare?
Petar111 skrev:Väntar med spänningen mitt exemplar av Amp20. Anländer imorgon.
Petar111 skrev:Nu är den framme och jag har drabbats av kognitiv dissonans … har jag lyssnat på skräp hela mitt liv eller är det just denna förstärkare som har ”det lilla extra”.
Nästa steg blir väl att köpa försteget också, om Lars nånsin svarar i telefon….
Ni som redan har Amp twenty, ska den vara på hela tiden? Några råd eller rekommendationer?
RMA skrev:En 50W integrerad kan vara en bra ide men den bör ha main out och main in i så fall, gärna med en vippa så man slipper kablar mellan om man kör den som integrerad.
Ja, risken finns att så är fallet.Petar111 skrev:Nu är den framme och jag har drabbats av kognitiv dissonans … har jag lyssnat på skräp hela mitt liv eller är det just denna förstärkare som har ”det lilla extra”.
Telefonen hade visst hängt sig på nåt sätt, nu är den omstartad å redo.Petar111 skrev:Nästa steg blir väl att köpa försteget också, om Lars nånsin svarar i telefon….
Amp Twenty kan förvisso lämnas på hela tiden, men smidigast är att slå av/på mha triggeringången (om du kör med en Pre Two så innebär det att du slår av/på steget med volymkontrollen).Petar111 skrev:Ni som redan har Amp twenty, ska den vara på hela tiden? Några råd eller rekommendationer?
MorganM skrev:Petar111 skrev:Väntar med spänningen mitt exemplar av Amp20. Anländer imorgon.
Hur kom du på att du skulle köpa Amp twenty?
Telefonen hade visst hängt sig på nåt sätt, nu är den omstartad å redo.Petar111 skrev:Nästa steg blir väl att köpa försteget också, om Lars nånsin svarar i telefon….
Petar111 skrev:Telefonen hade visst hängt sig på nåt sätt, nu är den omstartad å redo.Petar111 skrev:Nästa steg blir väl att köpa försteget också, om Lars nånsin svarar i telefon….
Din telefon behöver ny omstart
HolographicAudio™ skrev:RMA skrev:En 50W integrerad kan vara en bra ide men den bör ha main out och main in i så fall, gärna med en vippa så man slipper kablar mellan om man kör den som integrerad.
Intressant synpunkt, men vad menar du lite mer exakt med "main out och main in"? Menar du en pass-through, dvs en utgång utan nivåreglering (och vad är isf syftet med detta) eller en nivåreglerad output (så att produkten kan användas som försteg)?
RMA skrev:HolographicAudio™ skrev:RMA skrev:En 50W integrerad kan vara en bra ide men den bör ha main out och main in i så fall, gärna med en vippa så man slipper kablar mellan om man kör den som integrerad.
Intressant synpunkt, men vad menar du lite mer exakt med "main out och main in"? Menar du en pass-through, dvs en utgång utan nivåreglering (och vad är isf syftet med detta) eller en nivåreglerad output (så att produkten kan användas som försteg)?
Tanken var att kunna ha ett elektroniskt filter och extra slutsteg till sub basar.
HolographicAudio™ skrev:RMA skrev:HolographicAudio™ skrev:Intressant synpunkt, men vad menar du lite mer exakt med "main out och main in"? Menar du en pass-through, dvs en utgång utan nivåreglering (och vad är isf syftet med detta) eller en nivåreglerad output (så att produkten kan användas som försteg)?
Tanken var att kunna ha ett elektroniskt filter och extra slutsteg till sub basar.
OK, så du menar alltså en "break-up" efter ingångsval och volymkontroll?
RMA skrev:HolographicAudio™ skrev:RMA skrev:Tanken var att kunna ha ett elektroniskt filter och extra slutsteg till sub basar.
OK, så du menar alltså en "break-up" efter ingångsval och volymkontroll?
Ja precis.
Calleberg skrev:Är det här man kommer med produktförslag?
HolographicAudio™ skrev:Calleberg skrev:Är det här man kommer med produktförslag?
Nej egentligen inte. Jag har dålig koll på vad som skrivs här, råkade bara snubbla in en sväng och när jag ändå hade INT17 uppe på andra skärmen så tänkte jag att det kunde vara kul att dela en bild.
Annars så funkar bra produktförslag och önskemål bäst per mejl direkt till oss bäst. Dåliga råd skickas till någon annan.
Morello skrev:Lasse, får du sådana där fina 3D-modeller av trafoleverantören eller har du gjort den själv?
Calleberg skrev:HolographicAudio™ skrev:Calleberg skrev:Är det här man kommer med produktförslag?
Nej egentligen inte. Jag har dålig koll på vad som skrivs här, råkade bara snubbla in en sväng och när jag ändå hade INT17 uppe på andra skärmen så tänkte jag att det kunde vara kul att dela en bild.
Annars så funkar bra produktförslag och önskemål bäst per mejl direkt till oss bäst. Dåliga råd skickas till någon annan.
Ålraijt jag testar, Holographic audio in i den digitala världen? Kommer via mail.
HolographicAudio™ skrev:Calleberg skrev:HolographicAudio™ skrev:Nej egentligen inte. Jag har dålig koll på vad som skrivs här, råkade bara snubbla in en sväng och när jag ändå hade INT17 uppe på andra skärmen så tänkte jag att det kunde vara kul att dela en bild.
Ålraijt jag testar, Holographic audio in i den digitala världen? Kommer via mail.
Tack för förslaget, det är noterat och insorterat under bra och användbara förslag.
HolographicAudio™ skrev:Morello skrev:Lasse, får du sådana där fina 3D-modeller av trafoleverantören eller har du gjort den själv?
Som vanligt gäller att om det skall bli riktigt bra så måste man göra det själv.
Morello skrev:HolographicAudio™ skrev:Morello skrev:Lasse, får du sådana där fina 3D-modeller av trafoleverantören eller har du gjort den själv?
Som vanligt gäller att om det skall bli riktigt bra så måste man göra det själv.
Dra på trissor - lindar du trafosarna själv också?
sprudel skrev:Morello skrev:HolographicAudio™ skrev:Som vanligt gäller att om det skall bli riktigt bra så måste man göra det själv.
”Dra på trissor!”
Morello skrev:HolographicAudio™ skrev:Morello skrev:Lasse, får du sådana där fina 3D-modeller av trafoleverantören eller har du gjort den själv?
eljulio skrev:Är alla i denna tråd från Göteborg?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster