Moderator: Redaktörer
jogge skrev:Bachman-Turner Overdrive: BTO's Greatest, CD. Jag har redan ett gäng vinyler med dem, men här är de bästa med med på en cd. Och här håller jag med titeln om att det är just Greatest. Bäst är Let it ride från deras andra skiva, som jag dessutom har i min wishlist just på grund av den låten. De akustiska partierna där ger mig en riktig nostalgikick![]()
[ Bild ]
HenrikTornquist skrev:jogge skrev:Bachman-Turner Overdrive: BTO's Greatest, CD. Jag har redan ett gäng vinyler med dem, men här är de bästa med med på en cd. Och här håller jag med titeln om att det är just Greatest. Bäst är Let it ride från deras andra skiva, som jag dessutom har i min wishlist just på grund av den låten. De akustiska partierna där ger mig en riktig nostalgikick![]()
[ Bild ]
Deras andra platta är grym, med många bra låtar. Har du vägarna förbi HBG så har jag en franskpress du kan få.
music4ever skrev:Dissection - The somberlain (1993/2022). 2-LP
hifikg skrev:Någon som begriper varför skärmdumpen blir så stor och oskarp?
music4ever skrev:Dissection - The somberlain (1993/2022). 2-LP
jogge skrev:Marduk: Frontschwein, LP (Bone/gold swirl, 16 sidig booklet, 994 made). Elak och skitig black metal. Sången är riktigt äcklig här. Musiken är taktfull som ett maskineri (med tanke på deras intresse av krig, passar det ypperligt). När de drar ned på tempot är det riktigt hotfullt, som t.ex. The Blond Beast. Det var även den låten som avgjorde ett köp efter att jag hört den på musikspelet SongPop i Black Metal-spellistan några gånger
hifikg skrev:Växlade Vax, har börjat samla inspelningar från Carnegie Hall, har fått för mig att de är särskilt trevliga att lyssna på. Kanske har Hallen samma proportioner eller nåt som mitt lyssningsrum. Oavsett så låter det ofta mycket trivsamt. Detta fonogram utgör ingalunda något undantag o så är det lite coolt med jazzviolin
Grappelli lirade så här när han var 85.
Användare som besöker denna kategori: hifikg och 24 gäster