Halløj
Er der mon nogen der kender modstanden (og evt wire tykkelsen) på 0.5 og 1.0 mH spolerne i oa51 og oa51.2?
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Rasmusbdk skrev:Halløj
Er der mon nogen der kender modstanden (og evt wire tykkelsen) på 0.5 og 1.0 mH spolerne i oa51 og oa51.2?
Chris71 skrev:Rasmusbdk skrev:Halløj
Jag tror inte jag har något filter här att mäta på men jag tror att det var 0.8 eller max 1mm tråd i spolarna så om du använder 1.2mm eller bättre så borde du vara på den säkra sidan.
Rasmusbdk skrev:Chris71 skrev:Rasmusbdk skrev:Halløj
Jag tror inte jag har något filter här att mäta på men jag tror att det var 0.8 eller max 1mm tråd i spolarna så om du använder 1.2mm eller bättre så borde du vara på den säkra sidan.
Mange tak. Kan godt se ideen i at gå med noget tykkere for at være på den sikre side, men kan det ikke påvirke lydstyrken hvis modstanden bliver for lav?
juanth skrev:Rasmusbdk skrev:Chris71 skrev:
Mange tak. Kan godt se ideen i at gå med noget tykkere for at være på den sikre side, men kan det ikke påvirke lydstyrken hvis modstanden bliver for lav?
Jag har ett filter här att se på. Det ser ut som 0,8 mm i basen & 0,5-6 mm i diskanten.
Om du ökar till 1-1,2 mm i basen så vinner du möjligen 0,2 dB, kanske mindre så det har ingen betydelse.
Tox skrev:Rasmus jag tycker du ska prova det här filtret till OA 51.2, i mina och andras öron låter det betydligt bättre.
[ Bild ]
Rasmusbdk skrev:juanth skrev:Rasmusbdk skrev:
Jag har ett filter här att se på. Det ser ut som 0,8 mm i basen & 0,5-6 mm i diskanten.
Om du ökar till 1-1,2 mm i basen så vinner du möjligen 0,2 dB, kanske mindre så det har ingen betydelse.
Tak for det! Min plan var at "opgradere" til jantzen spoler, Modstande og kondensatorer, når jeg alligevel skal modificere crossover til mine bundstativer med bas element, men jeg kan ikke helt blive klog på om det er bedre at bevare de oprindelige spoler?
Nye 1,2mm udgaver til både bas og diskant koster jo ikke alverden, så tænkte det var værd at prøve hvis der er chance for forbedring
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster