Jag hörde en trudelutt på nyheterna i morse. De hade matat datorn med Irländsk folkmusik och fått ut... irländsk folkmusik. Vill minnas att de matat in någon form av svensk folkmusik som sedan framfördes av glada musikanter och inte kunde jag höra skillnad genast och direkt på en låt av Måns-Olle i Gingaryd och en Chat GPT marsch i otakt från 2023, men kanske blir musiken mer enahanda, åtminstone till att börja med, med AI. Såg också en standupkomiker som körde AI-genererade skämt. Publiken skrattade artigt, men det tog sig inte riktigt, inga tuffa slutklämmar och inte tillräckligt långt under bältet kanske, men det kommer. De vill också lära AI att skämmas och att känna oro inför offentliga framträdanden. Tanken är att det ger en anspänning som gör att leveransen blir bättre. Tänka sig.
Jag kommer att övergå delvis till AI skrivna inlägg här på Faktiskt o ägna mer tid åt lyssning, ni kan roa er med att gissa vilka som är av egen produktion och vilka som är datorgenererade

Om jag matar in alla inlägg från de senaste fjorton åren borde det finnas lite att koka soppa på.