Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Orginalen trogna![]()
Hm!
Du har ju satt sågen i dom å de grövsta.
FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssningsynd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]
Chris71 skrev:FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssningsynd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]
Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först.
Chris71 skrev:FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssningsynd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]
Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först.
FBK skrev:Chris71 skrev:FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssningsynd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]
Nej, så kan vi inte ha det. Vill varken göra dig förvånad eller besviken....Johan får försöka fixa in en tid någon gång innan högtalare försvinner ? så jag även blir den enda som får lyssna på utvecklingsarbetet också
Men jag är en sträng domare....
Imperial-Blomman skrev:Ja e sugen på å lyssna åxå.
De e ju ett kul projekt.
FBK skrev:[ Bild ]
Nu har man lyssnat på detta bygge och vad ska man säga, imponerande brajuanth skulle testa mina öron då jag hört många högtalare i hans rum så han hade ställt upp diskanten innan jag kom. Han satt ju med datorn och en dsp låda (Flex eight) Men jag sade direkt att det var alldeles för mycket diskant och svaret var jag skulle testa dina öron
Så lite tryckande på datorn och sedan lät mycket bra i mina öron. Sedan visade han skillnaden mellan att trolla bort hans basproblem vid 45hz och hur det lät med problemet och utan problemet och det var mycket intressant. För med 45hz problemet så maskerades frekvenser runt 45hz, man upplevde det så att det var något som försvann, utan problemet så lät det mycket mer homogent och alla i basen basen fanns där. Det jag gillade särskilt var tyngden i basen med baslådan, då vi även testade utan den och det var stor skillnad på helheten. juanth sa att det var lite som skulle fixas till och jag nämnde att ni borde testa med filtsnutten som vanligtvis finns på OA50. När vi testade mina OA50 så blev det bättre mer filtsnutten är utan. Så jag ser dessa högtalare som mycket bra och intressanta. Själv så funderar jag på Ino:s basstöd till mina OA50 då det blir den billigaste lösningen. Men dessa högtalare/baslåda och Flex eight så kan man sitt nöjd i båten utan vidare då de spelar mycket bra, i alla fall i mina öron så skulle jag hellre ha detta än ett par OA51N tex pga detta är mer flexibelt och har rejäl baskraft. Och bas är kul
![]()
Så grattis till ett par bra Carlsson/baslåda högtalare Chris71
Imperial-Blomman skrev:Snabb projekt va de sista vi hörde!!
Blir de en separat tråd för de projektet?
Me tanke på dina andra projekt så kan de bli en intressant tråd.
hifikg skrev:Har ni kvar OA61 för demo i butiken?
hifikg skrev:Har ni kvar OA61 för demo i butiken?
MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.
De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!
MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.
De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!
Chris71 skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.
Kul att du gillar Boombox experimentet som tog en oväntat riktning, ryktet säger att min inkörsport i OA träsket eventuellt pryder en vägg i ditt hus så det är ju oxå ett lustigt sammanträffande.
juanth skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.
De (OA50xxl) behöver snyggas till lite till det yttre. I övrigt så är de nog klara.
Och som du säger så tycker även jag att de är riktigt lyckade. Mycket kul projekt ihop med Chris71
MagnusÖstberg skrev:Chris71 skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.
Kul att du gillar Boombox experimentet som tog en oväntat riktning, ryktet säger att min inkörsport i OA träsket eventuellt pryder en vägg i ditt hus så det är ju oxå ett lustigt sammanträffande.
De står i källaren. Väggen de kommer pryda är numera husets enda vägg som inte ör mer än bredspacklade.
Om livet är gott kommer det blir Purifi av det hela.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster