Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
gflar skrev:Jag anmäler mitt intresse för ett par OA51 Purifi![]()
Men kan även tänka mig Naqref-versionen
gflar skrev:Mmm, basmoduler finns det gott om här hemma. Så det är smartare med N för min del… tror jag…
avr7000 skrev:gflar skrev:Mmm, basmoduler finns det gott om här hemma. Så det är smartare med N för min del… tror jag…
Som konstruktör (med medhjälpare) av både OA51.N och OA51.Purifi vill jag bara säga att de är två helt olika djur med (tyvärr) två helt olika prislappar...
Skillnaden ligger inte så mycket i mängden bas.
Stefan
gflar skrev:avr7000 skrev:gflar skrev:Mmm, basmoduler finns det gott om här hemma. Så det är smartare med N för min del… tror jag…
Som konstruktör (med medhjälpare) av både OA51.N och OA51.Purifi vill jag bara säga att de är två helt olika djur med (tyvärr) två helt olika prislappar...
Skillnaden ligger inte så mycket i mängden bas.
Stefan
”Tell me more tell me more”
Kan du beskriva skillnaderna mer utförligt? Ljudmässigt alltså.
Känner att jag måste läsa trådarna noggrannare….
hifikg skrev:...
Är det någon som vet hur lättdrivna OA51-N är? Någon som vet hur många watt de ska tåla? Nejdå, ingen groda behöver oroa sig, jag tänker inte köra sönder dem, är bara nyfiken. Klarar de 1812 på maxvolym?
MagnusÖstberg skrev:Jag vet inte riktigt hur jag skall definiera Purifi i OA51. Men jag var tvungen att köpa 4 jäkligt dyra element efter den lyssningsstunden AVR7000 fixade hos Magnus.
OA51 i 2,5-vägsuppsättning är omtumlande med Purifi. Håller med AVR7000 att det inte bara är den stora baskapaciteten och låga disten. Det är naturligheten. Som att elementen har impulssvar i en egen klass. Smälter ihop med Bliesma trots relativt hög delning.
Men - jag skulle nog välja 2,5-vägsvarianten med SB17nbac över en standard OA51 med purifi och komma billigare undan på köpet. Det är extremt fina element med dist i världsklass över 250Hz. För alla har väl ett bassystem iallafall
gflar skrev:Mmm, porrigt värreGillar det jag ser
MagnusÖstberg skrev:Jag är inte säker på att alla förstått kostnadsbilden riktigt.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst