Moderator: Redaktörer
apmanable skrev:Försöker sälja ett par högtalare och tänkte prova använda Facebook Marketplace. Det här är den enda responsen jag fått där hittills. Jag tänker att det förmodligen inte krävs ett snille för att räkna ut att detta är en scam, men hur skulle det hela gå till egentligen?
peterh skrev:Ingen tjänst från UPS är seriös. Om det nu end är UPS han talar om.
Nej, undvik, svara inte ens.
andyman_se skrev:Jag har sålt lite grejer på Marketplace den sista tiden och utan undantag kommer det alltid ett par sådana här meddelande. Det fungerar som beskrivet ovan att man ska förskottsbetala för något. Det märkligaste är hur FB kan låta det här fortgå, det borde inte vara en stor grej att spärra dessa personer. Dom använder ju standardfraser som borde kunna filtreras bort. Hoppas dom inför mobilt bank-id på sociala medier snart, hade sorterat ut dom värsta trollen
hifikg skrev:andyman_se skrev:Jag har sålt lite grejer på Marketplace den sista tiden och utan undantag kommer det alltid ett par sådana här meddelande. Det fungerar som beskrivet ovan att man ska förskottsbetala för något. Det märkligaste är hur FB kan låta det här fortgå, det borde inte vara en stor grej att spärra dessa personer. Dom använder ju standardfraser som borde kunna filtreras bort. Hoppas dom inför mobilt bank-id på sociala medier snart, hade sorterat ut dom värsta trollen
Fast är inte det en del av charmen med sociala media, att man kan/kunde vara lite inkognito? Hifikg... Andyman...
hifikg skrev:Jag vill att det ska vara valbart och väljer bort plattformar som kräver att kunna följa mina göranden och låtanden in i minsta detalj. Jag vill själv välja vilka som ska få veta var min brevlåda (läs OA52.2) finns.
andyman_se skrev:hifikg skrev:Jag vill att det ska vara valbart och väljer bort plattformar som kräver att kunna följa mina göranden och låtanden in i minsta detalj. Jag vill själv välja vilka som ska få veta var min brevlåda (läs OA52.2) finns.
Tyvärr är det ju inte bank-id som gör att din aktivitet spåras. Detta görs ju oavsett verifieringsmetod så där kommer man ju inte undan hur man än gör. Även om man använder inkognitolägen osv. så loggas ju alla aktiviteter.
Användare som besöker denna kategori: Belker och 4 gäster