Är beredd att hålla med dig...kommer bli rysare den här, men kanske lilltroll kommer kunna prestera lite bas han med....Jocke skrev:Vad gäller basåtergivning är jag beredd att sätta en slant på den här!
Har vi någon tråd för betting?
/Jocke
Moderator: Redaktörer
Är beredd att hålla med dig...kommer bli rysare den här, men kanske lilltroll kommer kunna prestera lite bas han med....Jocke skrev:Vad gäller basåtergivning är jag beredd att sätta en slant på den här!
Har vi någon tråd för betting?
/Jocke
Han indikerade lite att han har nått i bakfickan... vi får se...Jocke skrev:Oj då! Har han anmält sig?
Nåväl, Anders har ju visat prov på gott omdöme tidigare så det blir säkert ett balanserat system. Lilltroll bygger bas, bara bas, eller?
/J
Jocke skrev:PS. Kolla den väldämpade resonansen, kaffekoppen! Den kan bli en svår nöt att knäcka!
Kaffekoppen skrev:Blir det samma effekt med tången som för H534/H535?
Naqref™ skrev:Simuleringen ger den lämpliga lådvolymen 27 liter och avstämningen 27Hz. 0.4 ohms generatorresistans har använts. B67...
OlA-68 skrev:det är väl inga problem snickrar man lådan själv sedan så är det ju bara lite mdf sedan är man i hamn
2 skivor mdf 700:-
2300:-kvar till filter och internkablagesamt termineringar
det e ju rena ramalyxfiltret på gång
för att inte tala om termineringar skall du ha wbt eller speakon
Zalve skrev:Klart nyfiken blev man på din "absorbent", eller 25tumaren, som nån ville kalla den![]()
Erfarenhet eller en vild/genomtänkt ide?
Blir det Marimekko-tyg på den sen eller ?
Dahlqvist skrev:Spännande. Konstruktionen är något som behövs tycker jag efterom nästan inga andra nykonstruerade högtalare är lämpade för "utomelliptisk" placering. Jag tror för övrigt att .25 antyder att du tänker ha ena diskanten som "filler driver", troligen för att greja lite med spridningen (eller för att utöka den dynamiska förmåga i lägre register eller både och). Det enda som oroar mig är om du tänker köra Ino B67 som basar. Det blir över 7000:- bara för elementen.
För övrigt på tiden att någon konstruerar med två diskantelement. Dare to be different!
Haakan_W skrev:eller skulle du gå upp i ringen med tyson?
Naqref™ skrev:1.5x1.5=2.25 Högtalaren blir alltså två 1.5-vägare.
I det lägre diskantregistret så jobbar båda diskanterna.
I det övre diskantregistret så jobbar bara den ena diskanten.
Jocke skrev:
PS. Kolla den väldämpade resonansen, kaffekoppen! Den kan bli en svår nöt att knäcka!
Naqref™ skrev:Lite bättre skiss på ritningen finns här:
http://user.faktiskt.io/naqref/diycontest/OP54.pdf
Börjar det kännas tungt kära konkurrenter?
Kaffekoppen skrev:
....eller så mutar du Bamsefar med fin julklapp!
Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster