Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kermit116 skrev:Finns det någon som med gott resultat testat SB15- eller SB17nbac i kombination med T22 i OD11?
Kermit116 skrev:Finns det någon som med gott resultat testat SB15- eller SB17nbac i kombination med T22 i OD11?
FBK skrev:Kermit116 skrev:Finns det någon som med gott resultat testat SB15- eller SB17nbac i kombination med T22 i OD11?
Undar om någon testat något annat än bara kört dem originalSåg dem för första gången idag och de är ju såååå söta
tycker jag. Om man hittade sådana med gamla och trasig grejer i,och får man dem till hyfsat pris så skulle jag vilja ha sådan och köra dem bak i en Hemmabio med lite vassare element.
schmutziger skrev:Sådär, passivt filter tillräckligt intressant för att modda låda nr2
låter väldigt trevligt, lite mer tyngd än sc165
Återkommer när jag lyssnat med båda moddade
de upplwvs ha ca 4db lägre känslighet än SC165
Övre gruppen är +-45gr
grön är average av dessa
röd/lila mätt med mick pekandes uppåt en bit ifrån ca 2m på olika ställen i litet rum
Ser det bra ut eller är det felavvägt mellan oktaverna?
Kermit116 skrev:Heja Schmutzi, heja!
Följer med intresse Ditt arbete. OD11 är en go liten rackare och elementen är var för sig dokumenterat bra, kombon borde vara superintressant.
schmutziger skrev:Ska dra upp diskanten och övrebasen lite tror jag, det fattas lite bett i ljudet ibland, låter dock väldigt bra iaf. lätt att dra upp volymen lite för mycket då inget låter ansträngt.
Det går lätt att leva med ljudet som det är nu
MagnusÖstberg skrev:schmutziger skrev:Ska dra upp diskanten och övrebasen lite tror jag, det fattas lite bett i ljudet ibland, låter dock väldigt bra iaf. lätt att dra upp volymen lite för mycket då inget låter ansträngt.
Sitter på läktaren och hejar på!
Är jag tvungen att skaffa T22, är det korkat att inte göra det?
När du är nöjd med ditt filter vore jag tacksam om du delar med dig av det och portjustering. Jag puttar in det i 2 par OD11 direkt
juanth skrev:MagnusÖstberg skrev:schmutziger skrev:Ska dra upp diskanten och övrebasen lite tror jag, det fattas lite bett i ljudet ibland, låter dock väldigt bra iaf. lätt att dra upp volymen lite för mycket då inget låter ansträngt.
När du är nöjd med ditt filter vore jag tacksam om du delar med dig av det och portjustering. Jag puttar in det i 2 par OD11 direkt
Ja det är dumt att inte ta med T22. MT20 förstör…det blir väldigt tydligt när en nbac spelar vid sidan av den.
juanth skrev:MagnusÖstberg skrev:schmutziger skrev:Ska dra upp diskanten och övrebasen lite tror jag, det fattas lite bett i ljudet ibland, låter dock väldigt bra iaf. lätt att dra upp volymen lite för mycket då inget låter ansträngt.
Ja det är dumt att inte ta med T22. MT20 förstör…det blir väldigt tydligt när en nbac spelar vid sidan av den.
MagnusÖstberg skrev:...
Ok, jag tänkte dock CT62, men ok, då får man budgetera in T22 då.
Jag tycker dock att de är larvigt dyra.
MagnusÖstberg skrev:juanth skrev:MagnusÖstberg skrev:
Ok, jag tänkte dock CT62, men ok, då får man budgetera in T22 då.
Jag tycker dock att de är larvigt dyra.
avr7000 skrev:Det har skrivits om förut men jag kommer inte ihåg exakt vad...
Varför kan man inte köra med t ex denna istället för en kondiskant i OD11?
http://www.wavecor.com/Driver%20specifi ... ations.pdf
Stefan
juanth skrev:avr7000 skrev:Det har skrivits om förut men jag kommer inte ihåg exakt vad...
Stefan
Den går tyvärr inte att köpa, endast OEM. Förutom i Kanada..
Jag har kikat på liknande Peerless men de är lika hopplösa att köpa om man inte köper minst 300 st eller så.
juanth skrev:avr7000 skrev:Det har skrivits om förut men jag kommer inte ihåg exakt vad...
Stefan
Jag har kikat på liknande Peerless men de är lika hopplösa att köpa om man inte köper minst 300 st eller så.
avr7000 skrev:juanth skrev:avr7000 skrev:Det har skrivits om förut men jag kommer inte ihåg exakt vad...
Stefan
Du kan köpa denna och pilla bort fronplattan....
http://www.wavecor.com/html/tw030wa02.html
Bajonetfattning, vet dock inte om den är limmad oxå
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster