Moderator: Redaktörer
Calleberg skrev:Välkommen till Faktiskt.
RK 2x2,5mm². Bättre än EKK faktiskt, men är inte solida ledare, det är ochså därför den är bättre.
FBK skrev:Calleberg skrev:Välkommen till Faktiskt.
RK 2x2,5mm². Bättre än EKK faktiskt, men är inte solida ledare, det är ochså därför den är bättre.
Blindtestat![]()
![]()
Och vad är bättre.....
![]()
Jag råkar ha den gamla äkta EKK liggande för framtida test...
![]()
"EXQ Light är en halogenfri installationskabel med entrådig kopparledare med isolering av PEX (polyeten) och mantel av polyolefin."
Calleberg skrev:FBK skrev:Calleberg skrev:Välkommen till Faktiskt.
Blindtestat![]()
![]()
Och vad är bättre.....
![]()
Jag råkar ha den gamla äkta EKK liggande för framtida test...
![]()
Ja på sätt och vis. Även en blind märker nog hur mycket följsammare de är att jobba med.
FBK skrev:Och nu börjar fler och fler på Tuben att prata om detta att högtalarkablar behöver inte kosta mycket för att låta bra, var är vi på väg![]()
Vad ska jag göra med mina fina kabellyftare om jag ska ha EKK på dem, det blir ju konstigt.
Henin skrev:Hej,
Har testat en hel del kablar med varierande resultat (allt från billiga till dyra).
Single-wire verkar fungera bättre än bi-wire av någon anledning?!
Jag hade dock velat testa en kabel med solid ledare som inte kostar skjortan.
Minns att EKK fungerade bra med Carlsson-högtalare, men versionen som rekommenderades kan jag inte hitta längre (EKK 2X1,5 MM?)
Finns det möjligen något bra alternativ till EKK (som gärna kan köpas terminerat)? Har annars hört att Kimber ska fungera bra med Larsen, men de är lite väl dyra nya numera.
Morello skrev:Kimber är en av branschens största kabelskojare!
FBK skrev:Morello skrev:Kimber är en av branschens största kabelskojare!
Tycker du. Glöm inte det. För de är inte kriminella eftersom de inte blivit åtalade. Sedan finns det ju idag liiiiite större problem där ute i verkligheten än kabelförsäljare. Och alla får ju göra sina egna fria val i det här landet än så länge är väl bäst att tillägga.
Johan_Lindroos skrev:FBK skrev:Morello skrev:Kimber är en av branschens största kabelskojare!
Tycker du. Glöm inte det. För de är inte kriminella eftersom de inte blivit åtalade. Sedan finns det ju idag liiiiite större problem där ute i verkligheten än kabelförsäljare. Och alla får ju göra sina egna fria val i det här landet än så länge är väl bäst att tillägga.
Läs igenom "About us" på Kimbers hemsida så förstår du varför Morello har vissa synpunkter.
https://kimber.com/about
pLudio skrev:Alla ormoljeförsäljare undergräver tilliten i samhället. Det går utmärkt att vara omoralisk utan att begå ett lagbrott.
Själv använder jag Canare. https://www.audiophonics.fr/en/search?s ... re+speaker
Johan_Lindroos skrev:Särskilt dåligt är det att deras lågnivåkablage inte är skärmat. Med andra ord; det är felkonstruerat.
Johan_Lindroos skrev:Särskilt dåligt är det att deras lågnivåkablage inte är skärmat. Med andra ord; det är felkonstruerat.
paa skrev:Har trådskaparen Henin, nu med ett inlägg innanför västen, fått svar på sin fråga, eller är han en gammal kamrat som kastar nytt bränsle på kabelbrasan?
FBK skrev:Morello skrev:Kimber är en av branschens största kabelskojare!
paa skrev:Har trådskaparen Henin, nu med ett inlägg innanför västen, fått svar på sin fråga, eller är han en gammal kamrat som kastar nytt bränsle på kabelbrasan?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst