Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Om man ägt mer än 1000 par, var fyller man i då?
RJohan skrev:Nu ska vi se:
LS3/5a Fortfarande i min ägo.
B&W DM6 Inte mina egna, men i användning
Rauna Tyr
Linn Sara
Linn Sara 9
JPW Mini Monitor
Naim SBL
Von Schweikert VR3
B&W DM602 Till Hemmabio. Slöseri med pengar.
Snell nånting surroundare. Slöseri med pengar.
Naim Intro
Royd RR3 Fortfarande i min ägo.
JBL L65A
JBL 4331B Fortfarande i min ägo. Basdelen används som sub.
KEF R100 I dagligt bruk.
Det var ju inte så många. Betydligt fler skulle det bli om jag räknade in alla bilhögtalare (alltså, inte originalmonterade).
sportbilsentusiasten skrev:RJohan skrev:Nu ska vi se:
LS3/5a Fortfarande i min ägo.
B&W DM6 Inte mina egna, men i användning
Rauna Tyr
Linn Sara
Linn Sara 9
JPW Mini Monitor
Naim SBL
Von Schweikert VR3
B&W DM602 Till Hemmabio. Slöseri med pengar.
Snell nånting surroundare. Slöseri med pengar.
Naim Intro
Royd RR3 Fortfarande i min ägo.
JBL L65A
JBL 4331B Fortfarande i min ägo. Basdelen används som sub.
KEF R100 I dagligt bruk.
Det var ju inte så många. Betydligt fler skulle det bli om jag räknade in alla bilhögtalare (alltså, inte originalmonterade).
Kul lista, väldigt olika. Vilken/vilka föredrar du?
MichaelG skrev:Jag har haft 6 par "fronthögtalare" i min huvudanläggning sedan 1976. Det började med ett par ITT i min första anläggning. Ett par år senare blev det ett par Fisher STE1200. Dessa ersattes så småningom av ett par QLN Signature vilka efter många års tjänst ersattes av ett par QLN Reference (vilka jag aldrig tyckte om) som efter ett relativt kort tag ersattes av ett par QLN Artec1600. Så för några år sedan blev det ett par Revel Studio2. Av dessa har jag bara de sista - Revel Studio2 - kvar.
Men eftersom jag även har surround- och atmosanläggningar och ljudanläggningar i flera rum så är det totalt en bra bit över 20 högtalarpar som begagnats. De i antal flesta är från Q Acoustics. 2020i (två par), Concept 20 (ett par), 2010i (tre par)), men även ett par surroundhögtalare från Monitor Audio, ett par surroundhögtalare (Revel-kloner) från JBL, ett par olika centerhögtalare från Revel, surroundhögtalare från KEF och Mirage, ett par Opus 3 Capella, QLN Model One (två par), QLN 601, QLN 604. De flesta av dessa är i aktivt bruk i antingen sidoanläggningar, eller som surround/atmos-högtalare.
Ett antal subbasar finns naturligtvis med på listan också; En dubbeltolva från SVS, en hemmabyggd dubbeltolva med SVS-element, en tolva från XTZ, ett par Q Acoustics 2070 (dubbla 6,5 tums) och en liten sub från Mirage. Samtliga subbar är i drift.
Det här är ett jävligt sjukt forum med jävligt sjuka deltagare. Trots ovanstående (som får mig att framstå som en fullkomligt stöd nerd bland normala människor) så är jag ju långt ifrån värst på detta forum!
MichaelG skrev:
Det här är ett jävligt sjukt forum med jävligt sjuka deltagare. Trots ovanstående (som får mig att framstå som en fullkomligt stöd nerd bland normala människor) så är jag ju långt ifrån värst på detta forum!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 23 gäster