Moderator: Redaktörer
smile skrev:Snyggt Rydberg!
Jag noterar att dina gula kondensatorer såg mindre ut än mina.
Räcker det med 400 V?
Stycklistan säger 600 V.
Rydberg skrev:smile skrev:Snyggt Rydberg!
Räcker det med 400 V?
Stycklistan säger 600 V.
Just de kondensatorer köpte Morello till mig (de enda komponenterna jag inte köpte själv) så jag tittade inte ens på dem när jag monterade, jag får kolla med honom.
Rydberg skrev:Rydberg skrev:smile skrev:Snyggt Rydberg!
Räcker det med 400 V?
Stycklistan säger 600 V.
Just de kondensatorer köpte Morello till mig (de enda komponenterna jag inte köpte själv) så jag tittade inte ens på dem när jag monterade, jag får kolla med honom.
Morello hade köpt fel kondensatorer så blir att beställa nya.
Morello skrev:Ser nu att det saknas ett don i stycklistan - ni måste montera en skruvplint där trafon kopplas in. Donet ligger som en traf i schemat kopplat till fotavtrycket för skruvplinten.
smile skrev:Rydberg skrev:Rydberg skrev:Just de kondensatorer köpte Morello till mig (de enda komponenterna jag inte köpte själv) så jag tittade inte ens på dem när jag monterade, jag får kolla med honom.
Morello hade köpt fel kondensatorer så blir att beställa nya.
Skönt att du inte han koppla in och prova!
smile skrev:Tjong, där vart korten färdigbestyckade.
Gröna plintar låg i bra-att-ha lådan, så de fick duga.
smile skrev:Vilket värde har en lämplig säkring till transformatorns primärsida?
Mitt chassi börjar ta form, och jag löser pryl för pryl, nu saknas fläktar, annars har jag allt för att inhysa alla komponenter
Morello skrev:Rörtestaren är nu monterad och kalibrerad - har mätt upp ganska många rör.ECC88-rören från JJ har tappat ganska mycket transkonduktans och bör ersättas. ECC83-rören samt 6550 från samma firma har klarat sig betydligt bättre.
Morello skrev:Jag vet var dina rör bor - akta så att de inte försvinner!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster