- bewitched.jpg (85.79 KiB) Visad 5841 gånger
- klangtipp.jpg (37.37 KiB) Visad 5840 gånger
Moderator: Redaktörer
jogge skrev:Rush: The Studio Albums - 1989-2007, 7CD-box. Innehållandes albumen Presto, Roll The Bones, Counterparts, Test For Echo, Vapor Trails Remixed, Feedback och Snakes & Arrows. En perfekt samling för mig. Jag var lite sen på Rush och började med deras 80-talsskivor. Då tyckte jag att deras 70-tal var lite för mycket gälla skrik från sångaren/basisten Geddy Lee. Men det gick ju över. Deras sista period (den som är med här) har jag hört sporadiskt, men inte köpt något tills nu. Men visst är det världsklass även här. Jag håller nog "Test For Echo" högst, där två nya favoritlåtar dök upp (Driven och Virtuality). Coverskivan "Feedback" är tråkigast, även om de kör tunga versioner på några klassiker.
[ Bild ]
PekkaJohansson skrev:Gyllene Tiders mästerverk "Moderna tider" avlyssnas nu baklänges, det vill säga genom Cerwin-Vega CLSC-15 som står längs den gängse bakväggen. Skivan är fantastisk och påminner mig om att jag borde sammanställa en lista över historiens bästa svenska popalbum. Ljudkvalitetsmässigt skulle högtalarna må bra av en del ekvalisering - har prylarna men har inte orkat koppla in dem - men det funkar en fredagskväll som dessutom är gräsänklingskväll. Bara för att understryka faktum startar nu "Povel Ramel, Paul McCartney och jag".
Edit: Nu spelas Pet Shop Boys och "Heartbeat" på ganska stark nivå och jag blir än mer nyfiken på vad CV kan prestera med tonkurvejustering och optimal placering.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Tack för uppmuntran! Gessle hamnar högt - nu hör jag "Det är över nu" som råkade hamna i kö före "Det är blommor som har fångat dig" på Gyllene-samlingen "Halmstads pärlor" från 1995" - men det är också två undantag från regeln om att pop var bättre före 1982. Jag antar gärna utmaningen att lista de 15 bästa svenska i helgen - en bra start för en mer kvalificerad lista!
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster