Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Det blev 500 kr i frakt (dieselbidrag) i form av att jag fick mor o far att ta en husbilstur till Orsa och Mora för att hämta dem...
avr7000 skrev:500 i frakt är naturligtvis inte "gratis" men det räknas som 0 kr då det handlar om att glädja sina "gamla" föräldrar med en extra semester-trip..
Min pappa hjälpte mig en annan gång med att hämta 12 rullbandare i Sandviken och sälja dem vidare (inklusive att köra ner dem på byns fraktombud) mot en viss %
De är nu pensionärer och kan behöva ett litet uppdrag då och då...
Kraniet skrev:Jo det gäller hålla dom sysselsatta så de inte börjar ränna på stan, snatta och sälja knark och sånt
FBK skrev:Det var ju bra att de hamnade hos någon som behövde ett par högtalare till.
avr7000 skrev:FBK skrev:Det var ju bra att de hamnade hos någon som behövde ett par högtalare till.
Jo men dessa behöver jag serru
Köpte ett par Rauna Chaconne till sonens rum/hembio men de är lite för klumpiga. (Och Carlsson får inte plats)
Dessa NHT 2.5 kommer att passa mycket bättre.
FBK skrev:avr7000 skrev:FBK skrev:Det var ju bra att de hamnade hos någon som behövde ett par högtalare till.
Jo men dessa behöver jag serru
Köpte ett par Rauna Chaconne till sonens rum/hembio men de är lite för klumpiga. (Och Carlsson får inte plats)
Dessa NHT 2.5 kommer att passa mycket bättre.
Detta förstår jag inte...NHT är verkligen "platskrävande" i min värld. I min tänkta Hemmabio kommer alla högtalare sitta på väggarna för att " inte" ta plats.
avr7000 skrev:avr7000 skrev:Finns ett par billiga NHT 2.5 på Tradera nu....
https://www.tradera.com/item/170304/606 ... re-nht-2-5
Köpte dem...
sprudel skrev:DVD-ai skrev:Zappa skrev:
Motsvarande slutsteg går att köpa hos Audiophonics men billigare blir det knappast, jag gav 13 000 kr för mitt VTV NCx500 inklusive allt. Jag tycker att VTV har snyggare lådor med lämpligare mått än Audiophonics.
https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-lpa-s600ncx-power-amplifier-class-d-ncore-ncx500-2x600w-4-ohm-p-17966.html
Mycket prisvärt, om dom håller och fungerar som avsett framledes![]()
Mitt 4 kanal landar på ca 21,5kkr
Alternativen till vtv landar på klart mer, i alla fall 6-7kkr mer.
Och ska man ha någon av dom "finare" modulerna (som inte nödvändigtvis är bättre alls, faktiskt) så får man nog räkna med ytterligare 6-7kkr.
Det ska bli intressant att följa hur du upplever klass D stegen som fullregister. Jag har mina dubier hoppas att det kommer fungera.
Knuttebaloa skrev:sprudel skrev:DVD-ai skrev:
Mycket prisvärt, om dom håller och fungerar som avsett framledes![]()
Mitt 4 kanal landar på ca 21,5kkr
Alternativen till vtv landar på klart mer, i alla fall 6-7kkr mer.
Och ska man ha någon av dom "finare" modulerna (som inte nödvändigtvis är bättre alls, faktiskt) så får man nog räkna med ytterligare 6-7kkr.
Det ska bli intressant att följa hur du upplever klass D stegen som fullregister. Jag har mina dubier hoppas att det kommer fungera.
Har du testat D i fullregister hemma hos dig? Vad blev dina erfarenheter?
Knuttebaloa skrev:Intressant! Jag råkar faktiskt ha ett nad c298 hemma på prov och försöker skapa mig en uppfattning. Jag jämför med 208 (som jag precis sålt) och rotel 1080. Försteg är onk 838 som jag tror anses neutralt. Jag är i stort imponerad av steget men stör mig lite på vissa ljud som jag tycker låter vassa och lite onaturliga (överdrivna och lite syntetiska). Det är uteslutande i röster och vid t ex s- och t-ljud. Det är inget som ni känns vid/lider av?
Knuttebaloa skrev:Intressant! Jag råkar faktiskt ha ett nad c298 hemma på prov och försöker skapa mig en uppfattning. Jag jämför med 208 (som jag precis sålt) och rotel 1080. Försteg är onk 838 som jag tror anses neutralt. Jag är i stort imponerad av steget men stör mig lite på vissa ljud som jag tycker låter vassa och lite onaturliga (överdrivna och lite syntetiska). Det är uteslutande i röster och vid t ex s- och t-ljud. Det är inget som ni känns vid/lider av?
Zappa skrev:Jag upplever att mitt VTV NCx500 låter mjukare i högfrekvensen än vad mitt numera sålda Rotel RB-1582 gjorde. Med Roteln kunde s-ljuden bli påträngande, det har jag nog aldrig upplevt med VTV. Men det finns gott om svagheter i mina tester så ta de med flera nypor salt. Intressant ändå att andra upplever liknande skillnader. För mig är VTV NCx500 definitivt tillräckligt bra.
avr7000 skrev:"man " skulle köpt mina Energy Veritas 2.4i..... de var f_n bra på riktigt.
Sålda nu till Kalmar.
FBK skrev:Knuttebaloa skrev:Intressant! Jag råkar faktiskt ha ett nad c298 hemma på prov och försöker skapa mig en uppfattning. Jag jämför med 208 (som jag precis sålt) och rotel 1080. Försteg är onk 838 som jag tror anses neutralt. Jag är i stort imponerad av steget men stör mig lite på vissa ljud som jag tycker låter vassa och lite onaturliga (överdrivna och lite syntetiska). Det är uteslutande i röster och vid t ex s- och t-ljud. Det är inget som ni känns vid/lider av?
Är c298 vasst ? Nu kommer grodan "hoppa".....![]()
I mina öron så är 208 det mest korrekta och "naturliga" av allt jag lyssnat på. Personligen så förstår jag inte varför man byter till annat om man sitter på 208....
Rotel är i mina öron oavsett slutstegsmodell inte helt naturligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster