Är missljudet borta ?

Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ?
DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ?
genstruktur skrev:DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ?
Nu fick jag äntligen lite tid att lyssna ostört och på den volym som behövs.
Jag tycker nog att bytet av de spruckna terminalerna och basportarna har medfört ett lite renare, tightare, ljud framförallt i basen. Är ju positivt.
Lyssnar precis på Trentemöller - The Last resort. Receivern står på 0 vilket medför cirka 100dbc i medelnivå och toppar om 110dbc när jag mäter med min ljudtrycksmätare från Kjell och Company. Sweetspot är på 3.6m. Vet inte om det spelar någon roll men tänkte att det kanske är bra information då missljudet aldrig uppträder på låg volym. Jag tycker detta är en rätt behaglig "spela starkt volym". Elementen rör ju sig en del på pi60 men tycker inte att det ser sådär farligt ut. Vid den här volymen börjar ju en del saker i rummet att låta lite om man träffar "rätt" frekvens.
På spår nr 10 Chameleon hör jag tyvärr fortfarande missljudet från ena pi60. Sänker jag till +1 på receivern försvinner det.
Infected Mushroom - Spitfire på volym 0 verkar ge liknande siffror på min ljudtrycksmätare men inga missljud vad jag kan höra.
Astrix - Deep Jungle Walk på 0 ger också liknande siffror på ljudtrycksmätaren. Inga missljud.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 6 gäster