Ni har hökögon mina herrar/fruar! Jag dammsög bort allt gros från basarna, och kanterna är mycket riktigt helt slut. Någon sorts knottror har utvecklats, och vid ett lätt tryck med nageln (syns klockan 15) sprack dom direkt.
Lådorna är i ok skick i den mening att de är repiga och fula men inte har vattenskador. Hjulen finns kvar och verkar ok. Gallren har fått utstå mycket våld i ladan, men går att rädda. En mdf-kant har tyvärr fått en ordentligt stöt (nära sydvästra hörnet av den till vänster nedan). Men jag har ändå tänkt lämna in till ett proffs för lagning+spraymålning. (På tal om det -- hur får man säkrast bort Sonab-logot i plast på fronten? Rakblad?)
Efter att ha ägt och älskat ett par OA-14 och ett par OD-11 i tio år så tänker jag att denna renovering ska få kosta vad den kosta vill. Jag är väl medveten om att jag inte kommer få tillbaka pengarna vid försäljning, men det är irrelevant eftersom jag inte ämnar sälja så länge jag lever. Så en ansats skulle vara att införskaffa hifikits sats från Grafpro och tolv T22:or, och sedan avyttra diskanter, basbaffel, filter och basar till någon bättre behövande entusiast. Vad tänker illuminati om det?
Jag har inte hört ett par 116 med Grafpro's uppgradering, men köper resonemanget att den större basen är bättre avstämd mot lådan, vilket löser bas/lågmid problemet som denna modell annars verkar ha i alla andra versioner. Eller?

- IMG_4410.png (601.14 KiB) Visad 1566 gånger

- IMG_4411.png (490.76 KiB) Visad 1566 gånger