UnholyRishna skrev:sprudel skrev:Hyllan som i16s står på är upphängd på Sparringkonsoler. Då kan man justera prof-x placering. Prof-x på SD-fötter också.
Inledningsvis stod basmodulerna på filtskydd endast och bänken direkt på dem. Eftersom jag har rörförsteg blev det ”jordbävning” i mina små Tfk-rör, det var inte bra.![]()
Ska lite försynt erkänna att din setup, i vart fall till viss del, varit inspirerande. En mycket snygg lösning!![]()
Låter ju inte vidare betryggande att bänkskivan faktiskt vibrerade såpass mycket. Jag hade väl annars trott att basmodulernas egenvikt, i kombination med bänkskivans vikt, skulle göra att det hela låg relativt stilla.
Vet du hur mycket din bänkskiva väger, alternativt om den är solid, eller nån slags laminatvariant?
*Edit: Ser nu att du verkar ha vanliga limfog-skivor (18 mm??) ovanpå. Dessa väger verkligen inte mycket..
Ett alternativ är naturligtvis att lägga försänkta SD-fötter emellan, men det kanske blir svajigt med dylika fötter både under basarna och mellan basar/skiva....
Fasen, hoppades ju verkligen på denna lösningen, då det i princip var det enda sättet att får bänken någerlunda låg nog (53,5 cm)..
Jag har ca 2cm distans mellan basarnas översida och undersida bänk.