Moderator: Redaktörer
lazyworm skrev:hmm...
En liten fråga, om man säger att mitt företag tar in ett element som jag bygger med, om jag är återförsäljare för det elementet och tar ett visst pris, är det det priset jag kan räkna med att elementet kostar då eftersom alla kan köpa elementet för det priset?
lazyworm skrev:hmm...
En liten fråga, om man säger att mitt företag tar in ett element som jag bygger med, om jag är återförsäljare för det elementet och tar ett visst pris, är det det priset jag kan räkna med att elementet kostar då eftersom alla kan köpa elementet för det priset?
Det får du göra som jag tolkar reglerna, under förutsättning att det är rimmligt lätt för andra att senare utföra modifikationerna, samt att de delar som används är allmänt tillgängliga. V8 kommer, som jag förstår det, göra en DIY banddiskant.norman skrev:Kul med en tävling!
Har en liten fråga: (ber om ursäkt om det tagits upp och jag missat det)
Får man bygga egna element? Och hur räknar man kostnaden då? Kan ju bli lite olika dyrt beroende på hur mycket färdiga delar man använder, t.ex. om jag lindar transformatorer själv till banddiskanter eller elektrostatelement eller om jag köper färdiga.
edit: och får man modifiera element? t.ex. byta nån del (t.ex. magnetsystem) eller liknande?
paa skrev:Som jag fattat saken ska man redovisa kostnaden för allt som ingår i högtalaren, förutom finishen. Om det så är billig koppartråd och spik, eller dyra transformatorer.
Däremot skall väl inte kostnader för egen arbetstid, studielån, NC-fräsar, sticksågsblad osv inräknas.
Margaux skrev:Fantastisk uppslutning.
Margaux skrev:Är sugen på en egen galen konstruktion för 2000 kr som inte liknar något annat
Kaffekoppen skrev:Margaux vågar inte...chicken
Kom igen - klart du skall vara med!
LB skrev:Finns det någon deadline för anmälan?
Bamsefar skrev:paa skrev:Skall man räkna med kostnaden för lim?
Exotiska skruvar och limsorter skall inkluderas ja
Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster