Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Mätningar:
subben delas vid 100hz BW24
subben delas vid 160 hz BW24
eljulio skrev:Nu med inverted ibockad. Tycker det ser ut som att 2 ms har jämnast frekvensgång och kanske är bäst om jag nu inte ska gå på att bullen vid 125 är ok?
sammel skrev:Det är ett bra sätt
eljulio skrev:Ska försöka visa så bra som möljigt. lätt att blanda ihop. Nu med 2 mätningar vid 100Hz. Bild 1 utan fasvändning, bild 2 med fasvändning.
eljulio skrev:Jag kanske bara är förvirrad. Tycker också att det är lite märkligt med skillnanderna, men micken står på exakt samma ställe och sen ökar jag bara delay från 0-5ms med följande resultat.
Här vid delning 160 hz. Först utan fasvändning, sedan med fasvändning. Hoppas det var begripligt.
Calleberg skrev:eljulio skrev:Jag kanske bara är förvirrad. Tycker också att det är lite märkligt med skillnanderna, men micken står på exakt samma ställe och sen ökar jag bara delay från 0-5ms med följande resultat.
Här vid delning 160 hz. Först utan fasvändning, sedan med fasvändning. Hoppas det var begripligt.
#1 Varför 160Hz?
#2 Innebär det 160Hz för både HP & LP?
dewpo skrev::idea: Svep basen och toppen separat först. Sedan ihop. Om det summerar +6dB vid delningsfrekvensen ligger kanalerna i fas.
eljulio skrev:Calleberg skrev:eljulio skrev:Jag kanske bara är förvirrad. Tycker också att det är lite märkligt med skillnanderna, men micken står på exakt samma ställe och sen ökar jag bara delay från 0-5ms med följande resultat.
#1 Varför 160Hz?
#2 Innebär det 160Hz för både HP & LP?
Basen delas alltså vid 160Hz och Äggen vid 100 Hz
eljulio skrev:dewpo skrev::idea: Svep basen och toppen separat först. Sedan ihop. Om det summerar +6dB vid delningsfrekvensen ligger kanalerna i fas.
Det där är jag för korkad för att förstå...
eljulio skrev:Äggen avrullade... Brun är delat vid 80Hz.
Användare som besöker denna kategori: Almen och 18 gäster