Moderator: Redaktörer
Magnuz skrev:Skulle det inte vara slut med loudness war? Tydligen inte.
Magnuz skrev:Skulle det inte vara slut med loudness war? Tydligen inte.
Det jobbiga är väl att frågar man ”mannen på gatan” kommer han att säga saker som att nyare inspelningar är bättre för de låter högre, eller att reklamradio låter bättre än SR och även bättre än CD (jag har på riktigt hört båda utsagorna från flera olika personer). Då är det inte så lätt…
pLudio skrev:Magnuz skrev:Skulle det inte vara slut med loudness war? Tydligen inte.
Jag får intrycket av att vi har en andra och värre våg av Loudness War. T ex släpptes Nirvanas In Utero i en 30-års jubileumsutgåva nyligen och den är sämre än 20-årsutgåvan.
pLudio skrev:Magnuz skrev:Skulle det inte vara slut med loudness war? Tydligen inte.
Jag får intrycket av att vi har en andra och värre våg av Loudness War. T ex släpptes Nirvanas In Utero i en 30-års jubileumsutgåva nyligen och den är sämre än 20-årsutgåvan.
goat76 skrev:Magnuz skrev:Skulle det inte vara slut med loudness war? Tydligen inte.
Det jobbiga är väl att frågar man ”mannen på gatan” kommer han att säga saker som att nyare inspelningar är bättre för de låter högre, eller att reklamradio låter bättre än SR och även bättre än CD (jag har på riktigt hört båda utsagorna från flera olika personer). Då är det inte så lätt…
Jag ser ofta kommentarer på diverse forum att folk upplever musiken som ”dull”, ”flat”, and ”boring” när nivån är lägre, och gemensamt verkar tyvärr dessa personer tro att lösningen för problemet borde vara nivåmaximering vid mastring.
goat76 skrev:Jag ser ofta kommentarer på diverse forum att folk upplever musiken som ”dull”, ”flat”, and ”boring” när nivån är lägre, och gemensamt verkar tyvärr dessa personer tro att lösningen för problemet borde vara nivåmaximering vid mastring.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster