Jag har ju planer på att bygga om mitt system och öka baskapaciteten, och min nuvarande plan är ju att fortsätta med Ino i form av i16s. Bassystemet kommer ju att kräva hela den främre golvytan, så stativare är en nödvändig konsekvens. Har ju pi60s i nuläget, och då känns såklart i16s som det naturliga valet.
Men samtidigt så känns det som att man kanske även borde utvärdera andra alternitiv också. Ino-högtalare har ju inte förskonats från omvärldens utveckling, utan har även de gått upp i pris. Och i de prisklasserna finns det ju en hel del alternativ att välja mellan. Jag gillar ju pi60s förmåga att kunna spela väldigt starkt med bra musikmaterial, och tycker även att de projicerar en väldigt ”illusorisk” ljudbild.
Men frågan är, vad finns det mer för ”kompetenta” stativare? Tänker då inte på några ”småhögtalare” med bara en 6,5:a i basen och en liten domediskant, utan på lite skojigare prylar med större ljudtryckskapacitet.
Arendal 1723 Monitor THX är ju ett exempel, med en rätt kraftfull bestyckning för ett, i sammanhanget, lågt pris. Monitor Audio Silver 100 7G är ett annat alternativ med lite större konarea, till ett mycket lägre pris.
Vad tror ni övriga - finns det nån i16s-konkurrent där ute till ett vettigt pris? Eller ska jag bara beställa direkt?

Denna tråd är inte tänkt att begränsas till ”mitt önskemål”, utan här är det fritt fram att diskutera!
Edit: Om admin tycker att denna tråd platsar bättre under ”köpråd”, så är det fritt fram att flytta den.