sprudel skrev:Huruvida dCS är mer respekterat än Chord handlar nog mer om vilken informationshorisont man utgår från. Faktiskt utgör en mycket liten del i det totala flödet av forum med inriktning High Fidelity.
Ja, jag såg det nog mer överlag. Den här lilla dammen vi simmar i må vara befolkad av bland annat en hel del vederhäftiga ankor och innehålla en hel del kompetens. Men den ser nog rätt liten ut för de ankor som emellanåt tager sig en flygtur.
Beträffande Chord, så tycker jag själv att de fånar sig en hel del. Kanske emellertid främst geom många av prylarnas överdrivna utformning, men även möjligen, kanske, de som dem representera kunde hålla munlädret i aningens trängre grimma. Jag värderar då främst inte det de uttalar utan att de alls uttalar saker i den utsträckning de gör. Kanske.
Nu spelar det kanske inte så stor roll, eftersom "märken" tycks erhålla anhängare, som för märket förhoppningsvis utgör en kommersiellt fullt tillräcklig löpande omsorg om märkets fortlevnad. Det byggs ju bevars inte bara pryttlar numera, utan det byggs varumärken - som floskeln lyder.
Och flockmänniskan är lydig att upprepa modeuttrycken. Istället för att försöka tänka, och uttrycka sig för egen kraft... (Sluta nu, Strmbrg!!

)
Detta är i mitt tycke ett sänke för trovärdighet. Eller, noggrannare uttryckt: Det borde kunna vara det utan att det kanske är det. Pajaskostym.

- 419chord.promo_.jpg (60.23 KiB) Visad 2506 gånger
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.