Moderator: Redaktörer
distad skrev:Tror du har lite förutfattade meningar om märket då du kallar det skit. Finns mycket där ute som låter sämre, om du lyssnar runt lite.
Calleberg skrev:distad skrev:Tror du har lite förutfattade meningar om märket då du kallar det skit. Finns mycket där ute som låter sämre, om du lyssnar runt lite.
"Säkert inga större fel" skrev jag, missade du det?
Jag tror nog att de kan vara rätt ok för under 1500 spänn, men det var ju inte det som var poängen... läs igen vetja.
Whathifi älskar som bekant allt brittiskt....
distad skrev:...tänkte på ordvalet skiten.
Calleberg skrev:distad skrev:...tänkte på ordvalet skiten.
"Äääälskar skiten"= supersmal referenshumor... jag gör så ofta, för ofta troligen.
Lyssna på några avsnitt av "fördomspodden" med Emii... nånting så fattar du
BellsnWhistles skrev:Alltså, varför sprids sån här desinformation så fort? Jag är med i div. HiFi-grupper på t.ex. Facebook och var och varannat inlägg handlar om folk som har "recappat" (bytt ut kondensatorerna) i delningsfilter eller nätdelar eller överallt, och sedan sitter och väntar på att kondensatorerna ska "burn in" för att det ska börja låta som det ska.
Calleberg skrev:Vi har nog alla den svagheten i varierande grad. Har du t.ex spelat på Lotto eller Eurojackpot nån gång?
tamburinifan skrev:https://www.blocket.se/annons/goteborg/slutsteg_1300c_lab_gruppen/1200955660
16 papp?!? Snarare värt runt 3k.
BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/cerwin_vega_dc_1515_192322.htm
Har det blivit samlarvärde på gamla CV eller?
Känns som väl tilltagen prislapp även om det är coola högtalare.
STDI skrev:BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/cerwin_vega_dc_1515_192322.htm
Jag vet inget om högtalarna och priset men säljaren är seriös och syns även här på faktiskt.io ibland. Då oftast om JBL.
distad skrev:Allvarligt så har jag inte sett några speciella prishöjningar på CV och skit låter de, i mina öron.
distad skrev:STDI skrev:BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/cerwin_vega_dc_1515_192322.htm
Jag vet inget om högtalarna och priset men säljaren är seriös och syns även här på faktiskt.io ibland. Då oftast om JBL.
Jag betalar efter ljudkvalitet. "Punkt" Men har man en massa pengar som man inte vet vad man ska göra med och tycker de är coola, så kan man ju komma hem till frun med dem....
Allvarligt så har jag inte sett några speciella prishöjningar på CV och skit låter de, i mina öron.
distad skrev:Någon som är sugen på att köpa ett par Dali Concept1 för 1500kr De kostade nya 2000kr för över 10år sedan och lät inte så bra jämte sina kollegor på den tiden så de är värda max en 500 lapp. https://www.blocket.se/annons/halland/d ... 1202197566 Tycker det är osmakligt att försöka med sådant här. Brukar skicka svar till de som gör detta och det brukar vara bortförklarande svar, dvs. de vet vad de gör så moralen hos Svensken är inte som för 20år sedan. En gubbe hade satt ut en par burkar för vad de kostade nya för 10år sedan, och där fick jag inget svar med priset sänktes i all fall till hälften dagen efter.
Detta beteende som dykt upp oftare och oftare är lika illa som alla annan försäljning där man lurar köparen på det ena eller andra sättet i min värld. Jämför priserna med vad det kostat på Tradera så får ni fram det rätta marknadsvärdet, men det kan ibland finnas undantag där då det är 2 dårar som bestämt sig för att de ska en pryl och då rusar priset. Jag bestämmer mig alltid i förväg vad jag är bered att betala för en produkt då min plånbok inte vill vara med i tokigheter. Och ibland så går produkter för väldigt lågt pris även om de är värda mer och det är också lite märkligt. Håller lite koll på Tradera då jag behövt olika grejer och lyckats köpa lite till vettiga priser som är lägre än tex på blocket.
MusicMan skrev:distad skrev:Någon som är sugen på att köpa ett par Dali Concept1 för 1500kr De kostade nya 2000kr för över 10år sedan och lät inte så bra jämte sina kollegor på den tiden så de är värda max en 500 lapp. https://www.blocket.se/annons/halland/d ... 1202197566 Tycker det är osmakligt att försöka med sådant här. Brukar skicka svar till de som gör detta och det brukar vara bortförklarande svar, dvs. de vet vad de gör så moralen hos Svensken är inte som för 20år sedan. En gubbe hade satt ut en par burkar för vad de kostade nya för 10år sedan, och där fick jag inget svar med priset sänktes i all fall till hälften dagen efter.
Detta beteende som dykt upp oftare och oftare är lika illa som alla annan försäljning där man lurar köparen på det ena eller andra sättet i min värld. Jämför priserna med vad det kostat på Tradera så får ni fram det rätta marknadsvärdet, men det kan ibland finnas undantag där då det är 2 dårar som bestämt sig för att de ska en pryl och då rusar priset. Jag bestämmer mig alltid i förväg vad jag är bered att betala för en produkt då min plånbok inte vill vara med i tokigheter. Och ibland så går produkter för väldigt lågt pris även om de är värda mer och det är också lite märkligt. Håller lite koll på Tradera då jag behövt olika grejer och lyckats köpa lite till vettiga priser som är lägre än tex på blocket.
De är sänkta till 799 nu.
distad skrev:Någon som är sugen på att köpa ett par Dali Concept1 för 1500kr De kostade nya 2000kr för över 10år sedan och lät inte så bra jämte sina kollegor på den tiden så de är värda max en 500 lapp. https://www.blocket.se/annons/halland/d ... 1202197566 Tycker det är osmakligt att försöka med sådant här. Brukar skicka svar till de som gör detta och det brukar vara bortförklarande svar, dvs. de vet vad de gör så moralen hos Svensken är inte som för 20år sedan. En gubbe hade satt ut en par burkar för vad de kostade nya för 10år sedan, och där fick jag inget svar med priset sänktes i all fall till hälften dagen efter.
VintageHiFi skrev:distad skrev:Någon som är sugen på att köpa ett par Dali Concept1 för 1500kr De kostade nya 2000kr för över 10år sedan och lät inte så bra jämte sina kollegor på den tiden så de är värda max en 500 lapp. https://www.blocket.se/annons/halland/d ... 1202197566 Tycker det är osmakligt att försöka med sådant här. Brukar skicka svar till de som gör detta och det brukar vara bortförklarande svar, dvs. de vet vad de gör så moralen hos Svensken är inte som för 20år sedan. En gubbe hade satt ut en par burkar för vad de kostade nya för 10år sedan, och där fick jag inget svar med priset sänktes i all fall till hälften dagen efter.
Jag ser det nog på ett lite annat sätt.
"We are selling to willing buyers of the current fair market price" (Margin Call - Boardroom scene).
distad skrev:VintageHiFi skrev:distad skrev:Någon som är sugen på att köpa ett par Dali Concept1 för 1500kr De kostade nya 2000kr för över 10år sedan och lät inte så bra jämte sina kollegor på den tiden så de är värda max en 500 lapp. https://www.blocket.se/annons/halland/d ... 1202197566 Tycker det är osmakligt att försöka med sådant här. Brukar skicka svar till de som gör detta och det brukar vara bortförklarande svar, dvs. de vet vad de gör så moralen hos Svensken är inte som för 20år sedan. En gubbe hade satt ut en par burkar för vad de kostade nya för 10år sedan, och där fick jag inget svar med priset sänktes i all fall till hälften dagen efter.
"We are selling to willing buyers of the current fair market price" (Margin Call - Boardroom scene).
Hmm. Men dessa är inga Vintage burkar där begagnat priser kan vara som nypriser utan detta vanliga budget burkar som inte ens låter vidare bra som i detta fall Concept1 och då medvetet "försöka" lura på någon dem för ett helt orimligt pris är som lura någon annan oavsett vad det är för produkt, som jag ser det. Och det är omoraliskt i mina ögon.
VintageHiFi skrev:distad skrev:VintageHiFi skrev:
Hmm. Men dessa är inga Vintage burkar där begagnat priser kan vara som nypriser utan detta vanliga budget burkar som inte ens låter vidare bra som i detta fall Concept1 och då medvetet "försöka" lura på någon dem för ett helt orimligt pris är som lura någon annan oavsett vad det är för produkt, som jag ser det. Och det är omoraliskt i mina ögon.
Jag anser nog att det ligger på köparens ansvar att ta reda på värdet på det man köper.
distad skrev:VintageHiFi skrev:distad skrev:Hmm. Men dessa är inga Vintage burkar där begagnat priser kan vara som nypriser utan detta vanliga budget burkar som inte ens låter vidare bra som i detta fall Concept1 och då medvetet "försöka" lura på någon dem för ett helt orimligt pris är som lura någon annan oavsett vad det är för produkt, som jag ser det. Och det är omoraliskt i mina ögon.
Jag anser nog att det ligger på köparens ansvar att ta reda på värdet på det man köper.
Kan man tycka ja. Men så är det ju inte. Lika lite som damen som ska köpa bil, hur många damer läser på om ett bilköp ? Det här handlar inte om hifi för min del utan att det finns människor som "gärna" blåser andra människor. Och det är inte okej i min bok. Det dräller tex av folk på Blocket som hela tiden försöker lura andra och de är uppsatta på en svart lista hos dem.
Man kan tycka att det är lika viktigt för en säljare att kolla upp marknadsvärde, om man nu inte har en baktanke..... Eller att inte förlora en massa pengar vid en försäljning. Men en del säljare vill bara bli av med produkten snabbt och smidigt har jag också märkt, därav underpris. Men jag kommer fortsätta med att skicka svar till dem som sätter 150% ovanpå marknadspriset, och de sänker ju efter mitt svar 9 av 10 gånger så jag är kanske en pris Polis på det sättet.
distad skrev:https://www.tradera.com/item/170301/618450715/sonab-carlsson-oa14-hogtalare Sonab Carlsson OA14 6500kr Köp något annat som låter bra istället. Nu när det har spårat ur totalt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster