Moderator: Redaktörer
Dartman skrev:Progglådan, 40 cd, inspelningar från Sveriges Radio med diverse band från framför allt sjuttiotalets (delvis) politiska progressiva musikrörelse. Utgiven 2013. Jag såg den när den kom, men tyckte den var lite kostsam då. Betalade nu en del mer för ett exemplar i nyskick...
//Jonas
PekkaJohansson skrev:Dartman skrev:Progglådan, 40 cd, inspelningar från Sveriges Radio med diverse band från framför allt sjuttiotalets (delvis) politiska progressiva musikrörelse. Utgiven 2013. Jag såg den när den kom, men tyckte den var lite kostsam då. Betalade nu en del mer för ett exemplar i nyskick...
//Jonas
Kul inköp! Även jag tyckte progglådan var kostsam när den kom men jag hittade den senare för 160 kronor, visserligen utan den yttre lådan och häftet men ändå högst prisvärt!
Med vänlig hälsning
Pekka
Dartman skrev:2023 års skivinköp summeras nedan. En metalsamling som jag kom över adderar ca 100 plattor på ett bräde, rätt många där återstår att lyssnas på. Jag har principen att inget får åka in i skivhyllan innan det är genomlyssnat minst en gång. Totalt för året ca 310 skivor, fler än jag trodde.
//Jonas
momotom skrev:Dartman skrev:2023 års skivinköp summeras nedan. En metalsamling som jag kom över adderar ca 100 plattor på ett bräde, rätt många där återstår att lyssnas på. Jag har principen att inget får åka in i skivhyllan innan det är genomlyssnat minst en gång. Totalt för året ca 310 skivor, fler än jag trodde.
//Jonas
Fina köp må jag säga, många mkt bra plattor på den listan. Det finns två jag inte skulle kunna vara utan, Candlemass - Nightfall och Uriah Heep - Demons and wizards
Dartman skrev:momotom skrev:Dartman skrev:2023 års skivinköp summeras nedan. En metalsamling som jag kom över adderar ca 100 plattor på ett bräde, rätt många där återstår att lyssnas på. Jag har principen att inget får åka in i skivhyllan innan det är genomlyssnat minst en gång. Totalt för året ca 310 skivor, fler än jag trodde.
//Jonas
Fina köp må jag säga, många mkt bra plattor på den listan. Det finns två jag inte skulle kunna vara utan, Candlemass - Nightfall och Uriah Heep - Demons and wizards
![]()
Jag tror årets klipp (för mig) var när jag köpte Kiss samlade diskografi (25 skivor) på cd, med många tidiga amerikanska utgåvor, för 400 spänn på Blocket. Det visade sig att jag bor 25 minuter från säljaren!
//Jonas
PekkaJohansson skrev:Wilbur de Paris – Marchin' and swingin' / At symphony hall, cd 2000
Loreena McKennitt – A winter garden (Five songs for the season), cd-ep 1995
Heather Nova - The jasmine flower, cd 2008
Marcia Griffith - Naturally, cd 1992
Diverse artister - Nordic sounds, cd 1986
Steve Laury – Vineland dreams, cd 1995
Paul McCartney - Driving rain, cd 2001
Ella Fitzgerald - Like someone in love, cd 1988
Gwen Guthrie – Lifeline, cd 1988
Birgitte Grimstad – Ord over grind (51 beste 1966-1994), 2-cd 1994
The Mormon Tabernacle Choir, The Columbia Brass and Percussion Ensemble – Silent night: The greatest hits of Christmas, cd 1985
Maria Tanase - Greatest hits, cd 1994
Siw Malmkvist - Siws bästa, 2-cd 2003
Fibes, Oh Fibes! - Album, cd 2012
Denis King & Elaine Delmar – Dance In The Old-Fashioned Way, cd 198x
Diverse artister – Jewish songs from Bulgaria, cd 1994
Harry Chapin - The gold medal collection, 2-cd 1988
Diverse artister - Rosor på Antarktis: Moderna visor, cd 1992
Roger Miller - Words and music by Roger Miller, lp 1965
Bert-Åke Varg, Yvonne Lombard, Lars Edström – Fablernas värld, lp 197x
Ellen Shipley - Call of the wild, lp 1988
Gibson Brothers - Gibson Brothers by night, lp 1977
Mary Stuart - självbetitlat album, lp 1973
Caroline Christensen - Två sidor, lp 196x
Harald Forss, Tor Bergner, Bertil Boo, Oswald Löpare – Jag är nyansernas älskare, lp 1975
Barbro Lindgren, Lasse Dahlberg, Biggan Dahlberg – Alban: Popmuffa för små hundar, lp 1983
Mats Olsson - Cocktails for you, lp 19xx
Ann-Louise Hanson - Min greve av Luxemburg, lp 1968
Med vänlig hälsning
Pekka
BellsnWhistles skrev:Köper du fortfarande vinylskivor Pekka?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster