Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Det var I Steindl-tråden som det blev 3 lika inlägg på rad.
Ibland får systemet hicka.
goat76 skrev:petersteindl skrev:Det var I Steindl-tråden som det blev 3 lika inlägg på rad.
Jag tror att det felet främst är självförvållat av den som gör inlägget, det kan ibland dröja lite längre tid innan något sker efter att man tryckt på skicka-knappen, och om då användaren trycker en eller två gånger till på skicka-knappen innan något har hänt så blir det flera identiska inlägg.
Det har nog bara hänt mig en gång, sen förstod jag vad som troligtvis var orsaken och har sedan dess bara väntat de där extra-sekunderna tills inlägget postas.
Kronkan skrev:STDI skrev:Kronkan skrev:
Jag har tidigare rattat in både nuvarande och flera tidigare bioförstärkare. Men jag är numera, dels av ålder, ointresse och ovana, inte speciellt ägnad åt sådana sällan återkommande händelser.
Att man har en kunskap om akustik är något helt annat. Att jag använt detta i planeringen av lägenheten är en helt annan sak. Vi är också två.
När vi köpte ny tv så köpte jag också installation. När jag vid ett senare tillfälle inte klarade att göra det jag ville så ringde jag teknikern. Denna kom snabbt och med rutavdrag var det inga större bekymmer.
I början när jag hade bil lagade jag och servade dessa helt utom när det behövdes svets. Med hus och hem var det likadant. Nu tvättar jag inte ens bilen själv. Gör dock fortfarande en del i hem och sommarstuga.
Med drygt 13 000 inlägg har du i alla fall stor erfarenthet av att skriva på faktiskt.io. Varför är det då ganska ofta man ser dubbla identiska inlägg av dig? Eller t o m fyrdubbla som det var häromdagen?
Hur de uppstår vet jag inte. Men det är väl i alla fall ganska lätt att efteråt kolla tråden man skrivit i och då ta bort onödiga inlägg.
Varför skulle jag överhuvudtaget vilja göra sådant själv. Jag använder i många fall hellre yrkesmän än mig själv. Det går snabbare och jag slipper de ”lärpengar/misstag” som lätt uppstår.
Jag satte upp en akustikvägg bakom anläggningen. Jag skulle kunnat gjort arbetet själv. Men ringde elektriker och snickare. Det gick snabbt och totalen blev bättre än om jag gjort det själv. Det finns på väggen 4 uttag varav två är styrda av plejd. Jag hade själv gjort installationen utan plejd men resultatet blev bättre. Jag/hustru vill ha lite kablar på golvet. Jag fick på köpet en styrning till den belysning som jag vill ha tänd när vi tittar på tv.
Jag har numera inga behov av att läsa manualer.
JM skrev:Jag har bra lyssning utmed och invid vänstra långväggen med bägge högtalarna ca 5 resp 9 m från lyssningspositionen. Positionen ger påtaglig höjning av basen med är korrigerat med PEQ. Dipol högtalarna är belägna 2 m från närmaste väggar och ger ingen kollaps av stereobilden till närmaste vänstra högtalaren utan stereoutbredningen är påtaglig.
Hur kommer det sig att denna lyssningsposition inte ger kollaps?
JM
STDI skrev:goat76 skrev:petersteindl skrev:Det var I Steindl-tråden som det blev 3 lika inlägg på rad.
Jag tror att det felet främst är självförvållat av den som gör inlägget, det kan ibland dröja lite längre tid innan något sker efter att man tryckt på skicka-knappen, och om då användaren trycker en eller två gånger till på skicka-knappen innan något har hänt så blir det flera identiska inlägg.
Det har nog bara hänt mig en gång, sen förstod jag vad som troligtvis var orsaken och har sedan dess bara väntat de där extra-sekunderna tills inlägget postas.
Självförvållat är det kanske. Men i alla fall inte för att jag tryckt flera gånger på "Skicka". Det är min bestämda uppfattning att jag inte gjort.
goat76 skrev:Kronkan skrev:STDI skrev:Med drygt 13 000 inlägg har du i alla fall stor erfarenthet av att skriva på faktiskt.io. Varför är det då ganska ofta man ser dubbla identiska inlägg av dig? Eller t o m fyrdubbla som det var häromdagen?
Hur de uppstår vet jag inte. Men det är väl i alla fall ganska lätt att efteråt kolla tråden man skrivit i och då ta bort onödiga inlägg.
Varför skulle jag överhuvudtaget vilja göra sådant själv. Jag använder i många fall hellre yrkesmän än mig själv. Det går snabbare och jag slipper de ”lärpengar/misstag” som lätt uppstår.
Jag satte upp en akustikvägg bakom anläggningen. Jag skulle kunnat gjort arbetet själv. Men ringde elektriker och snickare. Det gick snabbt och totalen blev bättre än om jag gjort det själv. Det finns på väggen 4 uttag varav två är styrda av plejd. Jag hade själv gjort installationen utan plejd men resultatet blev bättre. Jag/hustru vill ha lite kablar på golvet. Jag fick på köpet en styrning till den belysning som jag vill ha tänd när vi tittar på tv.
Jag har numera inga behov av att läsa manualer.
Så du är beredd att bara godta de inställningar någon okänd person gör i ditt ljudsystem, kanske helt och hållet utan att ta hänsyn till dina egna preferenser vad gäller både ljud och funktionsinställningar?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 35 gäster