Jax skrev:Ja det är de jag länkade till i min första post i tråden
det var det, ja

Moderator: Redaktörer
Jax skrev:Ja det är de jag länkade till i min första post i tråden
RogerGustavsson skrev:KTV är bättre skärmad med både fläta och folie.
jag har dessa RCA kontakter som jag tycker funkar bra. Det finns två "spår" till jorden. Jag klipper bort en liten del med en avbitare, där jag kan "dra in" jordningen! Efter lödning filar jag ned tennet! Lycka till!ekeponken skrev:http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=2002412.htm
"Donets konstruktion medför bra EMI/RFI-egenskaper samt ett gott mekaniskt skydd för jordkontakten"
Är det att höljet sträcker sig över jord-kontakterna som gör att kontakten skärmar bra?
eller har det att göra med att kontakten eventuellt har en homogen kropp som skärmar bättre i skarven mellan kontakt och kabel än en kontakt som bara har två utskjutande bleck för ledare respektive skärm?
Jag funderar på att löda signalkabeln (kanske ct100) direkt på kretskortet i min CD-spelare. Är det någon här som har erfarenhet av detta?
Och hur är det med semibalanserade kablar? (alltså kabel med två ledare + skärm, där om jag förstått det rätt, man låter skärmen vara okontakterad och använder en ledare till signal och en till jord)
Biltemas dyraste kontakt, hur är det tänkt att skärmen/jord ska fästas/lödas?
Jag har en riaa-förstärkare där honorna inte är guldpläterade, hur viktigt är det att ha likadana hanar?
RogerGustavsson skrev:Tråden handlar om koaxial digital kabel. Fast det är ingen bra svenska. Koaxial kabel för digital signalöverföring är kanske en bättre beskrivning? Några digitala kablar finns inte...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 220 gäster