Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Du kan med fördel lyssna på vilken A/B-inspelning som helst, t.ex. Telarcs klassiska inspelningar. Det handlar här om extremt hög stereosignal ända ned i djupaste basen.
Multimonoinspelningar innehåller däremot mycket sällan signifikant stereosignal i basen.
Kraniet skrev:45% THD vid 20 Hz vid 107 dB frifält är väl ändå inte illa pinkat.
Och 102,5 dB vid 20 Hz i "CEA-2010-A: Weighted and Limited Maximum Peak SPL (dB) SPL referenced to 2-meters in Half Space (2 pi)".
Vet inte vad det blir i rummet, 110dB ?
RogerGustavsson skrev:Audio Pros största sub B4-200 hade endast 2% distorsion vid 20 Hz och 110 dB i rum. PRO-versionen var begränsad till 30 Hz med var god för 117 dB.
https://user.faktiskt.io/RogerGustavsso ... id%202.jpg
Glebster skrev:https://www.blocket.se/annons/stockholm/2x_arendal_2s_subwoofer/1202365728
eljulio skrev:Jag har sett det där paret och det är nog ingen tvekan om att de är att föredra sett till prestandan. Men de är rätt stora och 19 000 styck är ändå en slant, för att inte säga 38 000... Men tack för tips! SVS SB3000 börjar det luta åt sett till den är rätt låg i relation till Arendal. Dessutom verkar prestanda för pengen vara rikigt bra.
eljulio skrev:Jag har sett det där paret och det är nog ingen tvekan om att de är att föredra sett till prestandan. Men de är rätt stora och 19 000 styck är ändå en slant, för att inte säga 38 000... Men tack för tips! SVS SB3000 börjar det luta åt sett till den är rätt låg i relation till Arendal. Dessutom verkar prestanda för pengen vara rikigt bra.
eljulio skrev:Tack, det där dokumentet är riktigt bra som jämförelse och det visar ju också att de alternativ jag tittar på är bra.
Glebster skrev:eljulio skrev:Tack, det där dokumentet är riktigt bra som jämförelse och det visar ju också att de alternativ jag tittar på är bra.
Ja, fin sammanställning vad frekvens beträffar men saknar distorsionsjämförelse.
Calleberg skrev:För musiklyssning skulle jag lägga väldigt liten vikt vid kapacitet under 30-35Hz.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster