Moderator: Redaktörer
paa skrev:Hur kommer bidrag med alla dessa utgångna element från Tymphany och Seas bedömas? HiFi-kit har ju skapliga lager av vissa, andra kanske tar slut i morgon, och vem vet vad som går att få tag på efter årsskiftet, när byggena skall bedömas?
Keba skrev:Man kanske får uppdatera sina elementval då...
Hur är det med element som inte lagerföres i Sverige då? Tex hifikit har ju långt ifrån alla tex seas i sitt vanliga sortiment.
Nattlorden skrev:Bamsefar: Om din motivation på kända element är för att du själv skall kunna bygga vinnaren, så lovar jag att du får köpa mina element om jag skulle vinna.
Bamsefar skrev:Näe så är det inte - bara det att alla verkar vara inställda på att försvåra så mycket som möjligt för andra och det var inte syftet med tävlingen. Och då finns bara en (tråkig) lösning, och det är att begränsa möjligheterna till extremt enkel nivå. Igentligen skulle man utlysa en tävling där man bara fick använda vissa element kanske ?
Bamsefar skrev:Faktum är att jag starkt börjar fundera på att skärpa reglerna markant till att enbart gälla element som tillverkas av tillverkare som är kända och enkla att komma över, så att jag slipper alla konstiga undantag som ni försöker hitta på....
phon skrev:Bamsefar skrev: Igentligen skulle man utlysa en tävling där man bara fick använda vissa element kanske ?
JAA!!
En till tävling!
För många tävlingar är inte nog!
.
lilltroll skrev:Tusan, här kommer det att investeras i element. Massor med konstruktörer - ännu fler element.
Några Stockholmskonstuktörer som behöver proffsiga uppmätningar av sina saker ?En distdatabas hägrar
Spridning borde mätas i samma veva.
Bamsefar skrev:Mitt tips är att tänkta proaktivt: Låt bli tveksamma element och lösningar.
Det går liksom inte att godkänna vad som helst. Bedömningen kommer att göras efter årsskiftet då fas 2 påbörjas, finns det då till tillräckliga mängder (och jag sätter gränsen på 1000 par element) så kan jag godkänna det - allt annat kommer att bli diskat utan pardon. Faktum är att jag starkt börjar fundera på att skärpa reglerna markant till att enbart gälla element som tillverkas av tillverkare som är kända och enkla att komma över, så att jag slipper alla konstiga undantag som ni försöker hitta på....
paa skrev:E.J.Jordan JX92S är det ok? Det är ju i produktion även om det knappast är någon massproduktion, det finns nog inga lager på 1000 element någonstans, men om nån (du?) vill beställa så tillverkar dom säkert så många som behövs.
Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster