Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Ja får vänta lite till på mina Purifi.
Jantzen har slutat sälja Purifi å dom har inte
ens sagt nåt trots att de ligger en order på dom.
Me andra ord så har inte Hifikit dom i sitt sortiment heller längre.
Lite trist tycker jag.
Double A skrev:Hej Imperial-Bloman!
Jag hänger inte så ofta här, men fick ett tips av Solveit att du sökte Purifi element.
Jag har 4 st spelade 6,5” om du (eller någon annan) är intresserad.
Du hittar mig på. anders@dadesign.se
Double A skrev:Hej Imperial-Bloman!
Jag hänger inte så ofta här, men fick ett tips av Solveit att du sökte Purifi element.
Jag har 4 st spelade 6,5” om du (eller någon annan) är intresserad.
Du hittar mig på. anders@dadesign.se
Hjalmar_Branting skrev:Jag hämtar de 4 elementen hos Anders i veckan,så får vi se var de landar sen men de stannar inom forumet
Hjalmar_Branting skrev:Mer Purifi åt folket!!!
En blast from the past hämtades upp från en vän,Denon AVC-A1 med 5x140W kommer funka fint för att labba lite med aktiv delning.
Även för att kunna mäta utomhus vid behov.
Imperial-Blomman skrev:De där ser bra ut.
juanth skrev:När det gäller LTAS, eller för den delen andra typer av mätning så är det en högtalare som du bör mäta. Mikrofonen fungerar annorlunda är vår hörsel och det blir missvisande vid mätningar i stereo.
Oavsett så ser det rätt bra ut. Kanske sänka någon eller två dB på diskanten?
När du skriver 2,6 kHz & 2,15 kHz så antar jag att det är vad du får skriva in i MiniDSP?
Vad blir delningen akustiskt? Alltså, var korsar de?
Nu är det LTAS som kan vara lite otydligt men det ser ut som om du får en lite svacka vid delningen samtidigt som diskanten ligger något högre än basen.
Är diskanten så benägen att dyka efter 10 kHz när du mäter en högtalare?
Kermit116 skrev:Vällovligt med stöd Du får från dom som förstår bättre än jag. Som bekant så lider jag inte av den ibland framhållna låga ljudbild som 52orna anses kunna ge. Kan man förfina dom med modernare o lågdistorterande element så är det en mycket god sak.
Keep up the good work.
Imperial-Blomman skrev:De va ett intessant skatbo t filter
juanth skrev:LTAS-kurvan börjar se riktigt bra ut.
Hjalmar_Branting skrev:Kermit116 skrev:Vällovligt med stöd Du får från dom som förstår bättre än jag. Som bekant så lider jag inte av den ibland framhållna låga ljudbild som 52orna anses kunna ge. Kan man förfina dom med modernare o lågdistorterande element så är det en mycket god sak.
Keep up the good work.
Man undrar hur det skulle bli om man bygger ett basstöd med en Purifi6,5" i låda under,flytta upp 52 ca 250mm![]()
Kermit116 skrev:Hjalmar_Branting skrev:Kermit116 skrev:Vällovligt med stöd Du får från dom som förstår bättre än jag. Som bekant så lider jag inte av den ibland framhållna låga ljudbild som 52orna anses kunna ge. Kan man förfina dom med modernare o lågdistorterande element så är det en mycket god sak.
Keep up the good work.
Man undrar hur det skulle bli om man bygger ett basstöd med en Purifi6,5" i låda under,flytta upp 52 ca 250mm![]()
Om detta är lösningen på problemen varför då inte labba med ett par Larsen 8 istället för ett par oa-52?
Imperial-Blomman skrev:Att lyfta upp OA-52 250mm från golvet kommer å ändra återgivningen
å framförallt golvreflexen.
Lennatj hade sina 52 ovanpå lådor m Bremen basar i å de diskuterades
hur mycket detta påverkade ljudet.
Flytta upp dom 250mm behöver inte bli sämre men de blir annolunda.
Ja har inte själv labbat m olika höder på 52 så ja vet inte hur
en baslåda under 52 påverkar ljudet.
Men prova å ställ 52 på en låda som har likn höjd å se va som händer
å lyssna hur det låter.
Hjalmar_Branting skrev:...
Med assistans från Area 51 så verkar vi fått till ett lovande 6db/12db filter.
...
avr7000 skrev:Jag
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst