Kaffekoppen skrev:Jocke skrev:Man kanske skulle delta i alla fall? Finns det någon övre gräns för hur stora de får vara?/J
Klart som korvspad att du skall delta! Jag skulle rekommendera att de går att bara upp i en normal trappuppgång och kan resas i ett rum med 2,25 i takhöjd.
Hmmm, Jag har 1,90 - undrar hur det kommer att påverka återgivningen när de åker hemifrån?
Kaffekoppen skrev:På frågan om varför det är stativaresom jag byggt med hänvisning till den andra tråden är att det egentligen är ett stativ jag byggt

Aha! Klurigt, vad ska stå ovanpå?
Kaffekoppen skrev:Varför skulle man nöjja sig med 4 st 6,5" i systemet, tja det finns ingen som helst rimmlig anledning till det alls mer än att det räcker för det ljudtryck systemet skall prestera med 9db marginal. Igentligen hade jag föredragit dubbla antalet, men då spricker budgetten. Det kommer dock finnas option till utökning då det är basområdet som kommer vara begränsande.
Visst räcker ofta en 10 tummare för basen!
Tack för glada tillrop om deltagande! Det ÄR lockande fast jag inte är någon tävlingsmänniska. Det är lite mycket nu men kanske om jag kan locka till hjälp med "halvfabrikat" utifrån min tankar så blir det enklare. Å andra sidan utvecklar ni som deltar idéer som säkert blir utmärkta högtalare! Jag har ju tid på mig!
/Jocke