Moderator: Redaktörer
phon skrev:Skitbra, Lilltroll kan mäta mina burkar, antar att det behövs en referenshögtalare i tävlingen också![]()
![]()
Nattlorden skrev:Men vad håller ni på med? Nu har bamsefar varit så snäll att sätta upp ett fint pris och en kul tävling... Måste ni hålla på och nagelfara alla detaljer så att han blir sur och drar tillbaka tävlingen??
Nog är ni duktiga nog att bygga utan att behöva ta till nödlösningar som ligger gränsfallet utanför ganska enkla/solklara regler.
SKÄRPNING!
paa skrev:Mitt inlägg var ju inte avsett att ändra reglerna, utan en motivation för att behålla dom exakt som dom är, när det gäller importen.
lilltroll skrev:Tusan, här kommer det att investeras i element. Massor med konstruktörer - ännu fler element.
Några Stockholmskonstuktörer som behöver proffsiga uppmätningar av sina saker ?En distdatabas hägrar
Spridning borde mätas i samma veva.
Kaffekoppen skrev:Så jag kan ju tillföra att jag heller inte alls förstår din kraftiga reaktion Nattlorden. Du kanske inte alls har bakgrundsinformation du heller, varken varför jag skrev mitt inlägg, eller varför reglerna skulle behöva justeras?
Jag tycker Bamsefars initiativ är det trevligaste på hur länge som helst!
(men jag vill iallafall veta)
Kaffekoppen skrev:Nu får du väl förklara dig Bamsefar..![]()
Kaffekoppen skrev:Sen en fråga om rättigheterna till de deltagande bidragen. Det finns de som tvekar att bygga eftersom de inte har klart för sig vem som äger designen efter tävlingen. För mig är det ointressant, men om det kunde klargöras kanske fler vill delta.
Kaffekoppen skrev:Återigen - det bästa initiativet som någonsin kunde hända mig! Jag är som ett litet barn som fnurrar runt bland designtankar, elementkonfigurationer, lådtankar och drömmar. Detta kommer leda till att många lär sig mycket!!
paa skrev:Det är fri rörlighet för varor inom EU. Detta hindrar förvisso inte att tävlingsledningen själva sätter vilka regler man vill för var man får handla för tävlingsbygget, men det kan ändå vara tänkvärt, tycker jag.
dimitri skrev:2k-10k
(k=lök)
den övre gränsen är väl inget att säga om. Rätt så generöst tilltagen.
Men den undre:
Tänker på senaste DIY mötet med bl.a. Lancetta för 400 kr paret eller ACMEs TB talare för ca 800 paret, och himla snygga dessutom. Dessa var mötets (nästan) mest omtalade.
Visst är gränserna satta som de är, det är bara att rätta sig efter. Men tänk om någon måste avstå från att tävla pga ekonomiska begränsningar, ett teknisk snille som diskar på en pizzeria och skickar halva lönen till Bangladesh?
dimitri skrev:Du underskattar måhända mötesdeltagarnas sinne för ljud-/återgivningskvaliteter något.
dimitri skrev:2k-10k
(k=lök)
den övre gränsen är väl inget att säga om. Rätt så generöst tilltagen.
Men den undre:
Tänker på senaste DIY mötet med bl.a. Lancetta för 400 kr paret eller ACMEs TB talare för ca 800 paret, och himla snygga dessutom. Dessa var mötets (nästan) mest omtalade.
Visst är gränserna satta som de är, det är bara att rätta sig efter. Men tänk om någon måste avstå från att tävla pga ekonomiska begränsningar, ett teknisk snille som diskar på en pizzeria och skickar halva lönen till Bangladesh?
dimitri skrev:Visst är gränserna satta som de är, det är bara att rätta sig efter. Men tänk om någon måste avstå från att tävla pga ekonomiska begränsningar, ett teknisk snille som diskar på en pizzeria och skickar halva lönen till Bangladesh?
Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster