Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Det är kondensatorer!
RogerGustavsson skrev:De små röda är kanske Wima MKS 2, polyesterfilm, 0.018 µF. De silvriga är metalliserat papper.
genstruktur skrev:
Vill någon ha? Ena nedre hörnet är felfasat
sille skrev:Skänkes Asus Xonar STX (PCI express varianten)
CA11RCY, (11 F-GX) is a 4.5" High Fidelity mini woofer with a stiff and stable injection moulded metal chassis. A natural rubber surround and handcoated paper cone with coated fabric dust cap, reduce resonances and distortion. Excellent linearity is achieved with a large magnet system and a symmetrical driving force accomplished with a special winding technique for the voice coil. A very large magnet system provides a reasonable efficiency and a low Q.
idea skrev:Skänkes - 2 st trevägshögtalare med dubbla basar (philips har jag för mig) en mellanregister och ett piezohorn i äkta 70-talskostym gult och brunt. Justerbar mellan o diskant. Trimmade in dem till att låta ganska likt mina Magnepan MGII på 70-talet. Har mest stått i garaget detta milleniet. Gedigna lådor, kan tappas från flera meters höjd antagligen. Perfekta som små PA-högtalare eller till garagestereon.
Skänker även 4 små bashögtalare Seas CA11RCY H149-8 Ohm . Ur databladet:CA11RCY, (11 F-GX) is a 4.5" High Fidelity mini woofer with a stiff and stable injection moulded metal chassis. A natural rubber surround and handcoated paper cone with coated fabric dust cap, reduce resonances and distortion. Excellent linearity is achieved with a large magnet system and a symmetrical driving force accomplished with a special winding technique for the voice coil. A very large magnet system provides a reasonable efficiency and a low Q.
Finns för avhämtning i Göteborg - Björkekärr, ev kan jag leverera ut dem i Göteborgsområdet.
idea skrev:idea skrev:Skänkes - 2 st trevägshögtalare med dubbla basar (philips har jag för mig) en mellanregister och ett piezohorn i äkta 70-talskostym gult och brunt. Justerbar mellan o diskant. Trimmade in dem till att låta ganska likt mina Magnepan MGII på 70-talet. Har mest stått i garaget detta milleniet. Gedigna lådor, kan tappas från flera meters höjd antagligen. Perfekta som små PA-högtalare eller till garagestereon.
Skänker även 4 små bashögtalare Seas CA11RCY H149-8 Ohm . Ur databladet:CA11RCY, (11 F-GX) is a 4.5" High Fidelity mini woofer with a stiff and stable injection moulded metal chassis. A natural rubber surround and handcoated paper cone with coated fabric dust cap, reduce resonances and distortion. Excellent linearity is achieved with a large magnet system and a symmetrical driving force accomplished with a special winding technique for the voice coil. A very large magnet system provides a reasonable efficiency and a low Q.
Finns för avhämtning i Göteborg - Björkekärr, ev kan jag leverera ut dem i Göteborgsområdet.
Högtalarelementen gick ut genom dörren idag onsdag men 70-talshögtalarna finns kvar. Om man inte gillar lådorna så kan man ju använda elementen - basarna och diskanthornen var ju hyfsad spec på om jag kommer ihåg rätt. Basarna ropades in på en ETA-auktion på Chalmers och sedan pysslade jag ganska mycket med att få till ett bra ljud. Har för mig att delningsfiltret är ganska bra det också.
genstruktur skrev:
Skänkes!
Kan hämtas i Kode utanför Göteborg. Det kommer ljud ur båda högtalarna.
genstruktur skrev:Kan hämtas i Kode utanför Göteborg. Det kommer ljud ur båda högtalarna.
genstruktur skrev:genstruktur skrev:
Skänkes!
Ingen? Det var ju synd
nijo skrev:genstruktur skrev:genstruktur skrev:
Skänkes!
Ingen? Det var ju synd
Jo, jag skulle vilja ha dem. Lådorna ser så fina ut och jag har flera gånger tänkt att det borde vara perfekta lounge högtalare. Och nu kom jag precis på hur jag kan använda dem. Skickar PM
genstruktur skrev:nijo skrev:genstruktur skrev:
Ingen? Det var ju synd
Jo, jag skulle vilja ha dem. Lådorna ser så fina ut och jag har flera gånger tänkt att det borde vara perfekta lounge högtalare. Och nu kom jag precis på hur jag kan använda dem. Skickar PM
Du är välkommen!Lådorna är riktigt fina. De kan nog behöva en översyn, då de väl är åtminstone 50 år gamla.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster