Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Finns många fina covers på Beatles-låtar - grabbarna var ju duktiga låtskrivare, men utomordentligt taffliga musiker.
Lyssna tex på Norweigan wood framförd av P Barber - hög klass!
hifikg skrev:Hörde Elvis framföra "Fever" idag och jag kan nog bli ett fan om det finns fler tolkningar av samma kaliber
hifikg skrev:Hörde Elvis framföra "Fever" idag och jag kan nog bli ett fan om det finns fler tolkningar av samma kaliber
goat76 skrev:U.S Maple gör här en cover på AC/DC - Sin City som är klart bättre än originalet.
[ YouTube ]
Lite kuriosa om sångaren i U.S. Maple bara för att...
Minns ni filmen High Fidelity från år 2000 med John Kusack i huvudrollen? Han spelade iallafall rollen av en musikintresserad man och ägare av en skivaffär som kommit in i en ålderskris, och går igenom sina gamla förhållanden en efter en och analyserar vad som gick snett. Kul film.
Nåväl, den extremt egensinnade sångaren i U.S. Maple, Al Johnson, spelar en liten roll i filmen som audiofil-nörden som blir nobbad att köpa LP,n i denna scen.
[ YouTube ]
makesrain skrev:Fantastisk film!
Bill50x skrev:makesrain skrev:Fantastisk film!
Absolut. Men jag gillar det bättre om den hade spelats in i ursprungsmiljön, dvs England.
/ B
goat76 skrev:Bill50x skrev:makesrain skrev:Fantastisk film!
Absolut. Men jag gillar det bättre om den hade spelats in i ursprungsmiljön, dvs England.
/ B
I Nick Hornbys hemstad London kanske?
Nu blev ju filmen väldigt bra iallafall och det är omöjligt att veta hur filmen hade blivit annars.
RJohan skrev:goat76 skrev:Bill50x skrev:Absolut. Men jag gillar det bättre om den hade spelats in i ursprungsmiljön, dvs England.
/ B
Nu blev ju filmen väldigt bra iallafall och det är omöjligt att veta hur filmen hade blivit annars.
Här har vi faktiskt, menar jag då, ett tydligt exempel på att covern är bätter än originalet. D.v.s. filmen är bättre än boken, för ovanlightens skullJag är över huvud taget inte så förtjust i Hornbys böcker, de gör sej bättre som film.
goat76 skrev:RJohan skrev:goat76 skrev:
Här har vi faktiskt, menar jag då, ett tydligt exempel på att covern är bätter än originalet. D.v.s. filmen är bättre än boken, för ovanlightens skullJag är över huvud taget inte så förtjust i Hornbys böcker, de gör sej bättre som film.
Jag gillar Nick Horbys böcker då hans mörka humor/tragikomik tilltallar mig väldigt mycket.![]()
Har du testat att läsa hans böcker på originalspråket engelska? Jag tycker ganska mycket går förlorat i översättningen. Inte för att den svenska översättaren är särskilt dålig men många saker är helt enkelt väldigt svåra att omvandla till ett annat språk, och kanske extra mycket när det handlar om den typen av förvidringar och lekar med ordval så som Nick Hornby ofta gör.
Nattlorden skrev:Ber om ursäkt om jag missat den innan ( eller jag till och med länkat den själv innan... )
Bästa covern någonsin: Cash "Hurt":[ YouTube ]
Max_Headroom skrev:Skall man göra en cover är det lika bra att göra om den ordentligt. Detta är fan bland det bästa jag har hört någonsin, och jag har hört en hel del:[ YouTube ]
LAIBACH: GEBURT EINER NATION
Orginal: Queen - One Vision
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster