Moderator: Redaktörer
steven33 skrev:Det jag funderade på när jag såg bilderna på Blocket va. Vad tusan har dom alla strömbrytare till. Tänker på första bilden och till höger om högtalaren.![]()
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1203688386
RogerGustavsson skrev:Lite oroande att de inte kan provlyssnas. Undrar om det är Mk II Signature? Någon annan Signature har kanske inte funnits? Här skrivs lite om äggen, viewtopic.php?p=2074674#p2074674
petersteindl skrev:Bild nr 4 i annonsen är helt ny för mig. Den visar på ett tomt högtalarkabinett som ligger i förpackningen. Det är ingen bild jag minns ha sett förut. Ingen händelse jag minns heller.
Vet inte när det skall kunna ha skett? Känns lite konstigt. Har jag byggt ihop dessa? När skulle det i så fall ha skett? Jag vet inte var den bilden kommer från eller när den är fotograferad.
Den ena högtalaren hänger vid tak, verkar det som. Den andra hänger på en kort gavel. Det är heller inget jag känner till från någon kund jag haft kontakt med.
Belker skrev:petersteindl skrev:Bild nr 4 i annonsen är helt ny för mig. Den visar på ett tomt högtalarkabinett som ligger i förpackningen. Det är ingen bild jag minns ha sett förut. Ingen händelse jag minns heller.
Vet inte när det skall kunna ha skett? Känns lite konstigt. Har jag byggt ihop dessa? När skulle det i så fall ha skett? Jag vet inte var den bilden kommer från eller när den är fotograferad.
Den ena högtalaren hänger vid tak, verkar det som. Den andra hänger på en kort gavel. Det är heller inget jag känner till från någon kund jag haft kontakt med.
Jag tror inte det är ett tomt kabinett.
petersteindl skrev:Det är inga högtalarelement på plats på frontstycket eller iskruvade. Bakstycket finns heller inte med. Det är i orange kulört och skulle synas. Det ser inte ut som det skulle finnas något dämpmaterial inuti. Då är det ett tomt skal som består av frontdelen. Dock är det ljust/vitt inuti och då ligger inte frontstycket direkt i innerförpackningen. Det är något annat underst som är vitt. Har aldrig sett något liknande.
Fotot verkar taget i en bostad hos någons ytterdörr.
Belker skrev:Det här börjar bli larvigt, kanske dags att kolla med annonsören? Blockets bilder är lågupplösta, men man se ändå tydligt att elementen sitter i. Man kan till och med skönja en orange ton vid vänstra porten. Lådan ligger i hallen som syns på en annan bild. Anläggningen är uppenbarligen nedpackad (pga flytt?) och därmed svårlyssnad. Inte svårt att släpa med en kina-klass-d och en telefon för att funktionstesta om man är spekulant.
Belker skrev:petersteindl skrev:Det är inga högtalarelement på plats på frontstycket eller iskruvade. Bakstycket finns heller inte med. Det är i orange kulört och skulle synas. Det ser inte ut som det skulle finnas något dämpmaterial inuti. Då är det ett tomt skal som består av frontdelen. Dock är det ljust/vitt inuti och då ligger inte frontstycket direkt i innerförpackningen. Det är något annat underst som är vitt. Har aldrig sett något liknande.
Fotot verkar taget i en bostad hos någons ytterdörr.
Det här börjar bli larvigt, kanske dags att kolla med annonsören? Blockets bilder är lågupplösta, men man se ändå tydligt att elementen sitter i. Man kan till och med skönja en orange ton vid vänstra porten. Lådan ligger i hallen som syns på en annan bild. Anläggningen är uppenbarligen nedpackad (pga flytt?) och därmed svårlyssnad. Inte svårt att släpa med en kina-klass-d och en telefon för att funktionstesta om man är spekulant.
LeifB skrev:Konstigt.
Verkar som ägaren av dessa har kunnat köpa en byggsats. Verkar som att detta inte har gått riktigt till.
Känner du igen den låda som alla delar kom levererade i? Bild 4 på Blocket. Inlägg 11.
Imperial-Blomman skrev:Ere nån som kontaktat säljaren?
De skulle kunna ge svar på alla spekulationer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster