Moderator: Redaktörer
momotom skrev:Har du fått ordning på borrningen, så att det borrar igenom? Kolla annars om du har ngn "dwell time" funktion på borrinställningen, då spinner den ju kvar på botten på inställd tid. Jag använder den ibland, mest för att få upp skrufs iofs, men det borde ju hjälpa om underlaget flexar också. Nu börjar det ju likna ngt!
Michael skrev:Att leta efter gnd i en timme är märkligt. Titta på skärmen, symbolen för "Add a power port" är en GND-symbol.
För att lägga till eller ta bort en prick (ihopkoppling av ledare) välj "Add a junction", det är symbolen med två linjer och en prick. Sedan är det bara klicka där du vill ta bort eller lägga till en 'prick'. HA så dåligt! Det gick ju inte, bara lägga till. Du måste markera pricken (med select verktyget, översta) och deleta den. Hmm, inser nu att jag kör en >2 år gammal version, kanske det ändrat sig.
Jag har i och för sig inte ritat så mycket i KiCad, men att ledare inte är ihopkopplade trots att de ritas så är lite skrämmande. Kan det finnas någon sådan bug! Det fanns det i OrCad, men det var väl på 90-talet. Hängde ihop med att man tog isär nät.
//Michael
steven33 skrev:Snygg front och den ser riktigt proffsig ut också.
momotom skrev:Det har väl egentligen inget med frässtålet att göra. Men varför snåla på djupet, 0,2 mm är ju ingenting? Jag förstår inte varför du måste ”byta g-code” om du använder samma verktyg? Det ska ju göra det den är tillsagd att göra? Det spelar ju ingen roll att det konturer, borr etc?
Användare som besöker denna kategori: Erik_Johansson och 16 gäster