Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Tack snälla alla!Trevligt att höra om takhöjden också.
![]()
Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl… (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)
Vh, iö
IngOehman skrev:Tack snälla alla!Trevligt att höra om takhöjden också.
![]()
Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl… (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)
Vh, iö
IngOehman skrev:Personangrepp?Mot vem då?
Och vad är det för policy som inte har följts?
Vh, iö
Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?
IngOehman skrev:1. Jag visste ju inte ens vem som låst tråden! Ingen utpekades.
2. Jag gissar att många trådar har låsts, pekade inte ens ut en specifik låsning.
3. Jag skrev ordet ”vettigt”, och då behövde jag klargöra min ram för vettiga skäl. Någon annan kan ju anse det vettigt att roa sig med sin maktutövning. Men jag gör det alltså inte.
Kort sagt - jag hänvisar till en tråd som låsts utan (vad jag ser som) vettigt skäl. Den som kan identifiera det utan mera info än så delar uppenbarligen min bedömning. Om handsken passar, liksom.
Vh, iö
Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?
IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.
Kalejdokom skrev:IngOehman skrev:1. Jag visste ju inte ens vem som låst tråden! Ingen utpekades.
2. Jag gissar att många trådar har låsts, pekade inte ens ut en specifik låsning.
3. Jag skrev ordet ”vettigt”, och då behövde jag klargöra min ram för vettiga skäl. Någon annan kan ju anse det vettigt att roa sig med sin maktutövning. Men jag gör det alltså inte.
Kort sagt - jag hänvisar till en tråd som låsts utan (vad jag ser som) vettigt skäl. Den som kan identifiera det utan mera info än så delar uppenbarligen min bedömning. Om handsken passar, liksom.
Vh, iö
Kul att du är tillbaka på forat, IngOehman, men snälla, be bara om ursäkt och gå vidare i livet! Det är väl helt självklart vilken tråd du avsåg och det är väl helt självklart vem som låste tråden och varför, eller?
Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.
Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...
Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning...![]()
![]()
IngOehman skrev:Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.
Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...
Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning...![]()
![]()
Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.
Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?
Vh, iö
IngOehman skrev:Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl...
IngOehman skrev:Jag stannar nog tills jag utsätts på liknande sätt som förut.
sprudel skrev:IngOehman skrev:Nattlorden skrev:
![]()
Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.
Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?
Vh, iö
Det var ”E” som startade tråden om en blogg på YouTube som heter 100% med Henrik Jönsson som programledare. Han intervjuar politiker mm och gör det tydligen bra. Ingen i tråden har egentligen framfört några politiska åsikter annat än att man rapporterat om vilka som medverkar i programmet.
Det tangerar ju tabubelagt när programmet innehåller politiker som intervjuas så kanske är det bäst att släppa det hela när vi har de regler vi har.
En helt annan fråga är ju om regelverket ska bestå eller ändras men den frågan gör sig bäst i öppet forum om framtiden.
paa skrev:Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?
En kvalificerad gissning är att det torde vara denna:
viewtopic.php?p=2310917#p2310917
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster