Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Maarten skrev:Bra jobbat Johan! Fortsätt så!
Imperial-Blomman skrev:Å faan.
Va blir de för ändringar?
sammel skrev:Jag gillar dina fyrvägare, men jag förstår att du vill spegla
Stig så mycket som du bara kan. Lycka till Juanth
juanth skrev:Låter bra sittandes i sweetspot men står jag upp så sjunker ljudbilden. Kanske inte så konstigt med de udda vinklar det blev.
Nattlorden skrev:juanth skrev:Låter bra sittandes i sweetspot men står jag upp så sjunker ljudbilden. Kanske inte så konstigt med de udda vinklar det blev.
Något som du tror är lösbart om du gör på annat sätt än denna testflytt?
Imperial-Blomman skrev:Nåt som slår mej e att mid domen har en fasning framför sej in i hornet.
Ja har labbat endel med diffraktions horn å då vill man ha membranet så nära horn väggarna som de går.
Om du gör nya horn så prova å fräs av i bakkant så membranet ser så liten fasning som det går.
De borde minska lite beaming å öka spridningen.
Hjalmar_Branting skrev:Intressanta iaktagelser Juanth!
Någon från Saab-området sa något i stil med att bara för att det mäter bra behöver det inte låta bra/rätt,känns som det är passande här.
Man ska våga ta ut svängarna lite,ibland blir man positivt överaskad.
juanth skrev:Imperial-Blomman skrev:Nåt som slår mej e att mid domen har en fasning framför sej in i hornet.
Ja har labbat endel med diffraktions horn å då vill man ha membranet så nära horn väggarna som de går.
Om du gör nya horn så prova å fräs av i bakkant så membranet ser så liten fasning som det går.
De borde minska lite beaming å öka spridningen.
Ja jag ska trä i middomen ifrån framsidan så den hamnar i liv med baffeln och slipper avfasning på så vis. Den ska även sättas så tajt det går mot undersidan och inte vinge.
Hjalmar_Branting skrev:Länken funkar bra,Juanths hillbilly-brallor får honom att se ut som någon från programmet Moonshiners
Kermit116 skrev:Det enda jag hade synpunkter på var valet av demomusik.
distad skrev:Hjalmar_Branting skrev:Länken funkar bra,Juanths hillbilly-brallor får honom att se ut som någon från programmet Moonshiners
Tänkte på exakt samma sak.
juanth skrev:distad skrev:Hjalmar_Branting skrev:Länken funkar bra,Juanths hillbilly-brallor får honom att se ut som någon från programmet Moonshiners
Tänkte på exakt samma sak.
Det är alltid lika avslappnat att klä ned sig.
Så ser man ut att vara lite i farten, kanske till och med arbetsam och flitig.
Belker skrev:Såg en kul video om detta på fejjan!
Kermit116 skrev:Fantastisk skapelse denna Din uttydning av Stigs efterlämnade dokument.
Gillar "the search of excellence", faktiskt EN viktig del i vad jag tycker faktiskt.io handlar om; glädjen i att söka de, ibland så små att dom egentligen är försumbara, förbättringarna.
För dom som inte haft tillfälle att lyssna på Juanths mästerverk sök tillfällen.
/Frog
sammel skrev:Det var det värsta. Ska du bräcka alla lagomgränser som finns
och fullständigt maxa på alla fronter. Kan inte hjälpas, kanske får bli
en till tur till stockholm o lyssna
juanth skrev:sammel skrev:Det var det värsta. Ska du bräcka alla lagomgränser som finns
och fullständigt maxa på alla fronter. Kan inte hjälpas, kanske får bli
en till tur till stockholm o lyssna
Sthlm eller södermanland.
Det sistnämnda blir troligen i ett bättre rum, dvs hemma hos mig.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst