distad skrev:Chris71
Det svårt att finna ord till det du skriver. Det är så pass generöst att man "fullständigt tappar hakan"
. Jag försöker kämpa så gott det går så att du ska få kliva in genom min framtida dörr även om det kanske dröjer. Jag har ju kontakt med Imperial-Blomman och han kanske vill vara med den dagen det händer, så det blir en liten träff. Hoppas någon av er har en bra mobilkamera, så vi kan ta några bilder också för det lär bli en historisk händelse får man säga, minst sagt. Ha det det gott så länge Chris71
Nu skall vi nog vänta lite med glorian för det är så förbaskat lätt att den hamnar på sne och dessutom trivs jag bättre nere på jorden.
Sen är inte handlingen helt oegoistiskt heller, jag hade inte ägnat mycket tid till Carlsson och ännu mindre ägt en mindre samling även om många ny är sålda om det inte vore för Juanth och en rad omständigheter, men livet har en förmåga att spela en del spratt och bara för att man har det hyggligt nu så betyder det ju inte att men inte kämpat eller kommer kämpa i framtiden, men.
Ibland så behöver man en liten knuff, en dröm eller bara en klapp på axeln för att det skall kännas lite mindre motigt, så när jag gick igenom alla lådor som hopat sig under åren som jag bekantade mig med Carlsson så fanns det ett par tomma OA50 som jag inte visste vart de hörde hemma innan tanken slog mig, det finns en person som alltid pratar väldigt väl om OA50 och som inte riktigt kommit i mål med sina projekt på senaste tiden.
Tänk om det bästa dessa lådor kan bli är en OA50.FB, sen pratade jag med Blomman och bedrev lite lagom utpressning i en affär vi hade vilket ledde till att han erbjöd sig att hjälpa till att ta fram ett lämpligt filter den dagen då vi vet hur du tänker bygga dina egna OA50.
Så för att inte krångla till det med kostnader och om man har råd eller inte så ser förslaget ut som följer,
Du själv med vilket stöd du helst väljer att använda dig av får designa exakt vad som skall spela i dessa lådor, när vi vet det så kommer jag att bestycka lådorna och fixa till dem i lämplig dekor och Blomman hjälper till att räkna på filter så att det blir bra.
När allt är klart så tar du över dem på ett livslångt lån, detta så att de inte har något ekonomiskt värde för någon och får stå där de skall vara tills den dag ingen av oss behöver dem.
Så var tanken iaf, om något känns knäppt eller fel så berätta det, allt detta är endast för att du skall kunna ha de högtalare som du önskar utan att drömmen skall hindras av några trista omständigheter ur verkligheten.