Nån gång på nittiotalet hörde jag denna när jag gick in i en skivbutik. Gick direkt till disken och sa att jag ville ha den skivan. Det var live-albumet (Live Monsters?). Har tyvärr inte kvar den, den var riktigt bra har jag för mig.
Moderator: Redaktörer
makesrain skrev:
Nån gång på nittiotalet hörde jag denna när jag gick in i en skivbutik. Gick direkt till disken och sa att jag ville ha den skivan. Det var live-albumet (Live Monsters?). Har tyvärr inte kvar den, den var riktigt bra har jag för mig.
Max_Headroom skrev:Skall man göra en cover är det lika bra att göra om den ordentligt. Detta är fan bland det bästa jag har hört någonsin, och jag har hört en hel del:[ YouTube ]
LAIBACH: GEBURT EINER NATION
Orginal: Queen - One Vision
Calleberg skrev:makesrain skrev:
Inte allt var bättre förrHär finns den:
https://open.spotify.com/album/4dSw9WhxcgUhbqNRTUxvk1
Max_Headroom skrev:Skall man göra en cover är det lika bra att göra om den ordentligt. Detta är fan bland det bästa jag har hört någonsin, och jag har hört en hel del:[ YouTube ]
Max_Headroom skrev:Sahara Hotnights - Teenage Kicks
PekkaJohansson skrev:Max_Headroom skrev:Sahara Hotnights - Teenage Kicks
Hellre än bra, skulle jag sammanfatta det där försöket.
Med vänlig hälsning
Pekka
Calleberg skrev:Här en låt som är svårjobbad, orginalet är vidrigt, denna går att tolerera![]()
Calleberg skrev:Här en låt som är svårjobbad, orginalet är vidrigt, denna går att tolerera
[ YouTube ]
guldfisk skrev:Jag har nog aldrig hört Teenage Kicks med the Undertones![]()
NADifierad skrev:Jag tycker han har en sanslös pipa, Erik
HakanC skrev:NADifierad skrev:Jag tycker han har en sanslös pipa, Erik
Erik Grönwall är lördagsgäst i lördagens(!) Go'kväll
https://www.svtplay.se/video/8opXVpY/go ... k-gronwall
makesrain skrev:
Visst har han en bra röst men du menar väl inte att denna cover är bättre än originalet?![]()
NADifierad skrev:makesrain skrev:
Visst har han en bra röst men du menar väl inte att denna cover är bättre än originalet?![]()
Jag har gillat originalet sedan den kom .
Just nu föredrar jag covern .
Lite som en gammal bil efter trimning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster